Estratégias de opções para pequenas contas
6 ótimas estratégias de opções para iniciantes.
Os novatos das opções estão frequentemente ansiosos para começar a negociar - muito ansioso. É importante obter uma base sólida para se certificar de que você entende como as opções funcionam e como elas podem ajudá-lo a atingir seus objetivos - antes da negociação.
Aqui está uma lista dos meus métodos favoritos. Nota: esta lista contém estratégias que são fáceis de aprender e entender. Cada um é menos arriscado do que possuir estoque. A maioria envolve risco limitado. Para os investidores que não estão familiarizados com as opções de linguagem, leia nossos termos de opções de iniciantes e postagens intermediárias.
1. Cópia de chamada coberta. Usando ações que você já possui (ou compre novas ações), vende outra pessoa uma opção de compra que concede ao comprador o direito de comprar suas ações a um preço específico. Isso limita o potencial de lucro. Você cobra um prêmio em dinheiro que é seu para manter, não importa o que mais aconteça. Esse dinheiro reduz seu custo. Assim, se o estoque declinar no preço, você pode sofrer uma perda, mas você está melhor do que se você simplesmente possuísse as ações.
Exemplo: Compre 100 partes da IBM.
Vender uma chamada IBM Jan 110.
2. Escrita escrita em dinheiro segura. Vender uma opção de venda em um estoque que você deseja possuir, escolhendo um preço de exercício que represente o preço que você está disposto a pagar por estoque. Você cobra um prêmio em dinheiro em troca de aceitar a obrigação de comprar ações pagando o preço de exercício. Você não pode comprar o estoque, mas, se não o fizer, você mantém o prêmio como prêmio de consolação. Se você mantiver dinheiro suficiente em sua conta de corretagem para comprar as ações (se o proprietário da colocação exercer a colocação), então você é considerado "seguro em dinheiro".
Exemplo: venda um AMZN Jul 50 put; mantenha US $ 5.000 em conta.
3. Colarinho. Um colar é uma posição de chamada coberta, com a adição de uma colocação. O put atua como uma apólice de seguro e limita as perdas a um valor mínimo (mas ajustável). Os lucros também são limitados, mas os investidores conservadores acham que é um bom trade-off limitar os lucros em troca de perdas limitadas.
Exemplo: Compre 100 partes da IBM.
Vender uma chamada IBM Jan 110.
Compre uma IBM Jan 95 colocada.
4. Distribuição de crédito. A compra de uma opção de compra e a venda de outra. Ou a compra de uma opção de venda e a venda de outra. Ambas as opções têm a mesma expiração. É chamado de spread de crédito porque o investidor cobra dinheiro para o comércio. Assim, a opção de preço mais alto é vendida, e uma opção menos dispendiosa, além da opção de dinheiro, é comprada. Esta estratégia tem um viés de mercado (o spread de chamadas é de baixa e o spread é otimista) com lucros limitados e perdas limitadas.
Exemplo: Compre 5 chamadas JNJ Jul 60.
Vender 5 JNJ Jul 55 chamadas.
ou Compre 5 SPY Apr 78 coloca.
Venda 5 SPY Apr 80 coloca.
5. Condor de ferro. Uma posição que consiste em um spread de crédito de chamada e um spread de crédito. Mais uma vez, ganhos e perdas são limitados.
Exemplo: Compre 2 chamadas SPX May 880.
Vender 2 SPX maio 860 chamadas.
e Comprar 2 SPX maio 740 coloca.
Venda 2 SPX maio 760 coloca.
6. Diagonal (ou dupla diagonal). Estes são spreads em que as opções têm preços de exercício diferentes e diferentes datas de validade.
1. A opção adquirida expira mais tarde do que a opção vendida.
2. A opção comprada está além do dinheiro do que a opção vendida.
Exemplo: Compre 7 chamadas XOM Nov 80.
Vender 7 XOM Oct 75 chamadas Esta é uma propagação diagonal.
Ou compre 7 XOM Nov 60 coloca.
Vender 7 XOM Oct 65 puts Este é um spread diagonal.
Se você possui ambas as posições ao mesmo tempo, é uma propagação diagonal dupla.
Note-se que a compra de chamadas e / ou coloca NÃO está nesta lista, apesar do fato de que a maioria dos recrutas começam suas carreiras comerciais de opção adotando essa estratégia. É verdade que é divertido comprar uma opção e tratá-la como um bilhete de mini-loteria. Mas, isso é jogo. A probabilidade de ganhar dinheiro constantemente ao comprar opções é pequena e não posso recomendar essa estratégia.
Mark Wolfinger é um veterano de opções CBOE de 20 anos e é o escritor do blog Opções para Rookies Premium. Ele também é o autor do livro, The Rookie & # 8217; s Guide of Options.
Participe de mais de 22.000 investidores.
Receba recheios semanais de mercado diretamente na sua caixa de entrada de e-mail!
Log, Store e Analyze Your Trades.
Recapitulações do mercado de ações.
Junte-se a mais de 22.000 investidores e inscreva-se hoje para receber nossa newsletter semanal gratuita.
Mais popular.
Últimas Recapitulações do mercado.
& copy; 2018 Reink Media Group LLC & middot; Todos os direitos reservados.
Negociação com uma conta pequena.
Todo comerciante quer trocar uma conta de negociação bem financiada (ou seja, uma conta de US $ 1.000.000), mas muito poucos de nós realmente conseguem fazer isso. A maioria dos comerciantes está presa com a negociação de contas relativamente pequenas (isto é, apenas cobrindo a margem necessária). A negociação de uma pequena conta requer um gerenciamento de risco muito rígido (ou seja, gerenciamento de dinheiro) porque não há tampão contra erros ou perdas inesperadas. Por exemplo, se uma conta de negociação cobre apenas a margem requerida em US $ 500, e isso requer uma perda de $ 600, a conta ficará inalterável até que o dinheiro adicional seja depositado.
Negociando uma pequena conta.
Negociar uma conta pequena (ou sob capitalização) é muito mais difícil do que negociar uma grande conta. As grandes contas são armazenadas em buffer contra erros, raias de perda inesperadas e, às vezes, até comerciantes ruins, mas pequenas contas não possuem esse buffer. Grandes contas podem ser usadas para negociar qualquer mercado disponível, mas pequenas contas só podem ser usadas para trocar mercados com baixas exigências de margem e valores pequenos. As grandes contas também permitem uma negociação mais flexível (por exemplo, contratos múltiplos), enquanto as pequenas contas são muito limitadas nas estratégias de gerenciamento comercial que elas podem usar.
Além disso, o comércio de uma pequena conta tem problemas psicológicos que tornam ainda mais difícil o comércio da conta. Por exemplo, quando um comerciante sabe que eles só podem pagar um único comércio perdedor antes que seu acesso não seja negociável (porque ele saberá mais cobrir sua margem requerida), a pressão para fazer um comércio rentável é enorme.
Se o comerciante lidar com a pressão bem, isso pode não ser um problema. No entanto, mesmo os melhores comerciantes perderam negócios e não há nada que possa ser feito para evitar a perda de negócios, então não é algo que o comerciante tenha controle, o que aumenta o estresse psicológico.
Conselhos para pequenas contas.
Com todas as desvantagens, parece que não é possível trocar lucrativamente uma pequena conta.
Este não é o caso, e as pequenas contas são negociadas de forma lucrativa por muitos comerciantes (incluindo comerciantes profissionais). O seguinte conselho é fornecido sob a perspectiva de contas em maiúsculas, mas o conselho realmente se aplica a todas as contas de negociação (mesmo as contas de US $ 1.000.000).
Comércio usando alavancagem - A negociação com alavancagem permite que os comerciantes de pequenas empresas troquem mercados que não podem trocar usando dinheiro. Por exemplo, negociar ações individuais exige diretamente aproximadamente 25% a 30% do valor do comércio em dinheiro (assumindo um requisito de margem típico). No entanto, a negociação do mesmo estoque subjacente utilizando os mercados de opções ou warrants (ambos os mercados altamente alavancados) exige apenas aproximadamente 15% do valor do comércio em dinheiro. Observe que a alavancagem não deve ser usada para aumentar o tamanho do comércio (ou seja, o número de ações), mas deve ser usado apenas para reduzir os requisitos de margem do comércio.
Comércio Conservador - Os comerciantes com contas bem financiadas têm o luxo de fazer negócios com alto risco (por exemplo, grandes perdas de parada em relação aos seus alvos). O comerciante com pequenas contas deve ser mais cauteloso, e certifique-se de que seu risco para a proporção de recompensas e seu índice de ganhos para perdas estão sendo calculados e usados corretamente.
Aderir à Regra de Risco de Um Por cento - A negociação de acordo com a regra de risco de um por cento fornece uma pequena conta com o mesmo buffer (contra erros, perdas inesperadas, etc.) como uma grande conta. Muitos comerciantes profissionais cumprem a regra de risco de um por cento, independentemente do tamanho de suas contas de negociação, porque é uma técnica de gerenciamento de risco muito eficaz.
Alguns comerciantes afirmaram que, de acordo com as contas de negociação com capitalização, não podem ser negociadas com sucesso. Isso não é verdade. Pequenas contas de negociação podem ser mais difíceis de negociar com sucesso, mas se elas são negociadas corretamente, não há razão para que pequenas contas de negociação não possam ser lucrativas.
Ao controlar o estresse que muitas vezes é associado à falta de capitalização, focando no gerenciamento de risco e aplicando corretamente suas técnicas de gerenciamento de risco (especialmente a regra de risco de um por cento), os comerciantes de pequenas contas podem viver de acordo com suas negociações e podem ser capazes de torne sua pequena conta em uma grande conta.
Como negociar opções em uma conta pequena.
Uma vez que estou sempre procurando maneiras de melhorar a IWO, fiz uma pesquisa há algumas semanas perguntando aos visitantes do meu site o que eles gostariam de um serviço de troca de opções. Uma das perguntas feitas foi o portfólio de modelos de tamanho que você gostaria de ver, e então eu dividi as respostas em vários níveis. Os resultados que encontrei foram que cerca de metade dos meus visitantes queria ver uma conta menor modelada - uma surpresa para mim.
Então eu senti que isso pode ajudá-lo se eu expliquei como eu melhor sentir uma pequena conta deve ser negociada.
Além dos riscos habituais de mercado, há duas outras coisas em que você precisa se preocupar quando trocar opções em uma pequena conta: preservação de capital implacável e estrutura de comissão. O último pode ser ajudado através de uma corretora de opções dedicada que possui boas taxas (SWIM IBKR OXPS), além de não overtrading.
Eu não posso enfatizar o suficiente que overtrading uma pequena conta pode comê-lo através de comissões, bem como ficar impedido.
40% do tempo. Ao ser subcapitalizado, você está em uma desvantagem significativa, e você precisa estar bem ciente disso.
Então, aqui está o meu conselho sobre a estratégia que é mais adequada para contas menores.
Apenas jogue o índice mais líquido e as opções do setor. Use linhas de suporte e resistência extremas para entrar em posições para aumentar suas chances gerais de sucesso. Ao colocar um comércio direcional, use as opções de dinheiro (OTM) e venda uma vertical. Isso o levará ao lado positivo da theta e aumentará suas chances também. A recompensa / risco é reduzida, mas sua probabilidade aumenta. Sempre siga seus gregos gregos, ponderados contra SPY para se certificar de que você não está muito exposto direcionalmente. Se um comércio vai muito bem, venda o lado oposto do comércio para estabelecer um condor de ferro.
Após essa expiração das opções, abrirei duas novas carteiras para os meus assinantes, US $ 7500 e US $ 40.000, o que ajudará a mostrar como o dimensionamento da posição e o hedge do portfólio funcionam ao usar opções. Para a pequena conta, vou usar essa estratégia para ajudar meus subs ganhar uma vantagem no mercado e preservar seu capital.
Aprenda a comercializar comercialmente Conditores de ferro.
Quer vencer o mercado sem precisar passar no mercado?
Eu coloquei um IronCoror Trading Toolkit que lhe dá estudos de caso e treinamento necessários para ser consistentemente rentável no mercado.
As melhores estratégias de opções para pequenas contas.
Eu tenho negociado por mais de 25 anos e experimentei muitos desafios ao longo do caminho. Através das minhas experiências, aprendi da maneira mais difícil o que funciona (ganhou dinheiro) e o que não (dinheiro perdido).
Na minha tentativa de ajudar tantos comerciantes quanto possível, evitem as armadilhas que encontrei, penso constantemente: "como o que eu aprendi trabalha para você?"
Primeiro, pensei em seus desafios comerciais, talvez até mais do que você. Minha esperança é que, se eu conheço suas lutas, então, com minhas idéias e experiências, posso fornecer melhores soluções para elas do que você pode conseguir em qualquer outro lugar.
Enquanto meu tema este ano foi "consistência", no final do dia, uma pessoa pode "consistentemente" ganhar mais dinheiro se tiver uma conta maior e os mercados estão se movendo! Se você está lendo este artigo, vou assumir que você está interessado em aumentar sua conta e que ainda não é "grande".
Como tal, aqui estão alguns dos objetivos que espero conseguir para você através desta estratégia:
1) Como transformar uma pequena conta numa grande conta, minimizando o risco e o mais rápido possível.
2) Compreender plenamente como os criadores de mercado atraem as pessoas em negociações consistentes e perdidas como parte de sua rotina diária de dinheiro.
3) As melhores práticas dos comerciantes que rotineiramente transformaram pequenas contas em grandes contas.
4) Uma compreensão do conjunto de circunstâncias que devem se unir que rotineiramente permitem que os comerciantes cresçam exponencialmente pequenas contas rapidamente.
Como um comerciante que está tentando crescer uma pequena conta, é importante saber quais mercados comercializar. Aqui estão algumas das opções:
- Futuros: bom para scalping, mas você precisa de um banco de câmbio para reduzir as comissões. 99% das pequenas contas de varejo perdem futuros de negociação de dinheiro e divisas.
- Ações e ETFs: Bom para contas extremamente grandes, onde você está bem, combinando riqueza entre 10% a 20% ao ano e pode sentar-se por uma desaceleração. (Opções em ETFs são excelentes para transações de longo prazo)
- Opções de venda Premium: bom para todas as contas de tamanho que procuram fazer de 20% a 30% ao ano.
- Comprando Tipos Específicos de Opções Especializadas para Contas Pequenas: bom para contas menores procurando fazer um salto rápido e seguro para se tornar uma grande conta.
Então, por que as opções? Porque para expandir rapidamente as contas nos mercados financeiros, um comerciante deve:
- mantenha o que eles têm
- limite o risco, mesmo em face de um desastre inesperado.
- seja pequeno e arrisque apenas uma pequena porcentagem de sua conta total em cada comércio.
Segurança + Alavancagem: essa é a chave.
-> Com as opções de compra, você só aceita e arrisca uma pequena quantidade de poder de compra, criando a capacidade de combinar seus ganhos com um risco limitado.
Não se engane, grandes contas são excelentes:
- Você pode assumir menos risco e fazer uma ótima renda mensal em uma grande conta.
- Você pode ser mais relaxado, menos estressado e criar mais tempo livre.
- MAS, primeiro você precisa adquirir uma grande conta.
- Por sorte, as pequenas contas têm um nicho único nos mercados de que as contas maiores, e especialmente os fundos, não podem replicar.
Pequeno também tem vantagens:
Com pequenas contas, devido à flexibilidade com liquidez, você tem a oportunidade de fazer ganhos extraordinários. Grandes contas e hedge funds não têm a flexibilidade que uma pequena conta possui.
Para ilustrar o meu ponto de vista, vamos dar uma olhada no Chipotle Mexican Grill (CMG):
(Clique em qualquer imagem neste artigo para ampliá-lo)
Como você pode ver, não há volume de opções suficientes para fundos.
Então, por que as opções de compra dessas pequenas configurações de conta são tão lucrativas? Aqui estão configurações específicas que pequenas contas podem tirar proveito e ocultar suas pegadas.
Esta configuração é repetível, e um comércio pode passar por todo o mês.
Estas são excelentes configurações para pequenas contas e você não precisa olhar as cartas o dia todo.
Mas primeiro, você precisa entender o que procurar!
Opções Os preços estão "drenando" todos os dias, até o prazo de validade:
A chave para isso é saber que, quando você está comprando opções, há uma "lógica matemática" por trás do preço. Os preços das ações permanecerão "dentro de um determinado toque" durante o ciclo de vida.
É por isso que muitas opções "expiram sem valor". As pessoas simplesmente não estão conscientes de que as opções "fora do movimento de preços esperado" realmente esperam que expirem sem valor na maioria das vezes.
Estatisticamente este comércio era impossível:
Isso me leva ao meu próximo ponto, Price Bursts. Existem três chaves para ganhar dinheiro em pequenas opções de compra de conta:
Sim, é tudo sobre timing. Com opções, você só precisa pegar um "estouro de preços" para fazer seu mês, ou mesmo seu ano.
A maioria das vezes as pessoas que compram opções comprá-los na hora errada, a greve errada e o preço errado.
Um estoque como a General Electric (GE) ou International Business Machines (IBM) geralmente não terá que ter um estouro de preços, ausente de algum tipo de evento de cisnes negros raros. Estas são empresas previsíveis com ganhos estáveis e não muitas surpresas.
Estamos à procura de empresas que se comportem do contrário desta, especificamente (no lado positivo):
- Relação média específica do volume para flutuador.
- Interesse curto que é maior que essa relação.
- Situações específicas em que as atualizações são prováveis.
Estamos procurando coisas que estão fora do controle do fabricante de mercado. Quando essas coisas se juntam, combinadas com a configuração técnica certa, as chances de um "movimento maior do que o esperado" e podem "explodir" no preço.
Os comerciantes de opções ricas procuram grandes movimentos, movimentos que forçarão a opção de se mover várias vezes.
Além disso, com o GTEM (movimento maior do que o esperado), precisamos ter apenas uma vez por 10 vezes para obter um retorno exponencial em nosso investimento inicial.
Vejamos alguns exemplos, começando com o Home Depot (HD).
Na captura de tela abaixo, na parte inferior, você pode ver uma opção comprada em $ 2.12 agora vale $ 6.90:
Aqui estão outros, com explicações na caixa de texto branca na imagem:
Até agora você pode estar perguntando: "e se isso não funcionar?" Nem todas as posições irão explodir após os ganhos ou com base em uma notícia. É ótimo quando eles aumentam 10x em valor (ou mais), mas a realidade é que eles não todos vão fazer isso.
Isso significa que você perde seu dinheiro com os negócios que "não funcionam?" Em um mundo. Não.
No exemplo abaixo, o PCLN não "explodiu", mas as opções subiram 35 a 50%:
Aqui está um em Alibaba Group Holding Ltd (BABA) - não um "10 bagger", mas fiquei feliz com quase dobrando meu dinheiro:
Agora, aqui está um no LinkedIn (LNKD) - falha absoluta. Em vez de uma explosão de preço, ele só se move um pouco:
Lembre-se, muitas das ações que nos interessam não possuem o maior volume do mundo. Não me interpretem mal, eu adoro trocar Apple (AAPL) e muito dinheiro pode ser feito opções de negociação quando a AAPL aumenta $ 1.00.
Mas o que a maioria dos comerciantes devem estar assistindo, e o que eu me interessa, são os nichos onde os fundos e os criadores de mercado não têm muita palavra. Estes são representados em ações que têm spreads mais amplos e menor volume, o que torna mais difícil para eles controlar.
Agora, isso também pode tornar mais arriscado para você trocar. Esta é outra oportunidade para eu mencionar que você só deve negociar com o dinheiro que você pode perder. A negociação de qualquer outra forma nubla sua tomada de decisão e sempre resulta em trocas ruins (perdidas).
Outro exemplo é o AutoZone, Inc. (AZO). As instituições teriam um momento muito difícil nesse comércio de opções de baixo volume - o que o torna perfeito para você e eu:
Você pode estar perguntando, por que isso não parece difícil? Por que todos não estão fazendo isso?
A razão é que a maioria dos comerciantes de opções estão procurando movimentos na opção que simplesmente não acontecerá com o estoque subjacente. Eles são sugados para segurar uma opção em um estoque que os criadores de mercado têm muito controle.
E mesmo que eles ganhem pequenos ganhos, eles são sugados para dar tudo de volta aos fabricantes de mercado quando eles manipulam o estoque de maneiras pequenas.
Enquanto o seu dinheiro estiver "no mercado", os fabricantes de mercado sabem que podem tirá-lo de você.
Se isso tudo parece complicado, a boa notícia é que você não precisa saber nada sobre as opções para fazer essa estratégia. É perfeito para comerciantes mais novos com pequenas contas que procuram cultivá-los rapidamente. As estratégias de opções são relativamente seguras - sem vendas nulas, sem atribuição aleatória de estoque.
Quando feito corretamente, esses negócios podem levar sua conta ao próximo nível. Isso permite que você troque menos, identifique movimentos que ferirem os fabricantes de mercado, evitem jogos de criadores de mercado e façam grandes negócios. Depois de ter uma grande conta, você pode começar a negociar por receita. Mas primeiro, você precisa de uma grande conta, e não, ninguém vai dar a você! No entanto, se não entendê-lo, você será o "otário" que está comprando opções quando deveria ter vendido.
Então para onde você vai a partir daqui? Naturalmente, a abordagem, ferramentas, segredos comerciais, recursos e comunidade que desenvolvemos para permitir que os comerciantes encontrem essas oportunidades não estejam disponíveis para todos. Nem eu faço isso puramente por diversão ou caridade.
Você pode levar o que eu mostrei aqui e procurar por você mesmo, ou você pode aproveitar a comunidade, ferramentas, recursos e segredos comerciais que estão disponíveis apenas para meus clientes. É o momento perfeito para aprender esta estratégia e aqui está como pode fazê-lo.
Vá para Opções Simples e obtenha o E-book gratuito. É um excelente começo e irá construir sobre o que acabou de aprender.
Escrito por Dave Westgate, Editor, ViperReport.
Os editores deste site não podem e não avaliam, verificam ou garantem a adequação ou rentabilidade de qualquer investimento específico. O risco de perda de ações de negociação, ETFs e futuros de índices pode ser substancial. Você deve, portanto, considerar cuidadosamente se essa negociação é adequada para você, à luz da sua condição financeira. Você assume a responsabilidade por sua própria pesquisa e decisões de investimento e deve procurar o conselho de um profissional de valores mobiliários qualificado antes de fazer qualquer investimento. Como uma condição expressa de usar este site, você concorda em não manter o Relatório Viper, ou seus funcionários responsáveis por perdas comerciais, perda de lucros ou outros danos resultantes do uso das informações contidas neste site de qualquer forma (baseada na web ou baseada em email ), e você concorda em indenizar e manter o Relatório Viper e seus funcionários inofensivos de e contra todas e quaisquer reclamações, perdas, responsabilidades, custos e despesas (incluindo, mas não limitado a honorários advocatícios) que surjam qualquer violação deste contrato.
3 estratégias de opções para maximizar seus lucros em uma pequena conta.
Por Mike Ryske, NetPicks.
Negociar com um tamanho de conta pequena é uma questão que muitos comerciantes têm que lidar em algum momento durante sua carreira comercial. Em uma pesquisa recente que enviamos aos comerciantes, perguntamos quais foram os motivos para não se cadastrar para um dos nossos próximos webinars de Treinamento de Opções. Para o topo dessa lista de respostas foi a sensação de que o tamanho da sua conta não é suficientemente grande para negociar opções. O que realmente me desconcerta, é que os comerciantes muitas vezes pensam que precisam ir aos mercados de futuros ou estrangeiros quando eles têm um tamanho de conta menor. Quando na realidade, você precisa de um tamanho de conta muito maior para negociar muitos desses mercados quando comparado às opções. Infelizmente, as pessoas estão tão programadas para pensar que as opções de negociação requerem uma grande quantidade de capital. Isso não poderia estar mais longe da verdade.
Neste artigo, falaremos sobre algumas das principais estratégias para se concentrar se você estiver negociando com um tamanho de conta pequena. O que eu considero uma pequena conta? Para o nosso exemplo, consideraremos a conta de US $ 10.000 como nossa linha na areia. Vamos dar uma olhada em 3 das minhas estratégias favoritas que você pode usar para aumentar seu desempenho em sua própria negociação. Estas são estratégias que eu sinto que todos os comerciantes devem ter em sua caixa de ferramentas independentemente de quão grande ou pequeno o tamanho da conta. Vamos começar por caminhar através de como podemos usar as opções básicas para ajudar a selecionar a estratégia adequada para negociar.
Como você pode usar as opções básicas para aumentar seus lucros?
Se você é um comerciante ou investidor, você provavelmente pode se lembrar de quando você foi introduzido nos mercados pela primeira vez. & ldquo; Compre baixo preço de venda. & rdquo; & ldquo; Invest para o longo prazo em empresas que você conhece e compreende e que tem bons fundamentos. & rdquo; Estas são algumas das metodologias comuns ensinadas em escolas de negócios e promovidas por planejadores financeiros. Como resultado, em muitos casos os comerciantes entram em opções de negociação com a mesma abordagem. Comprar chamadas longas e colocar como uma forma de jogar os mercados se movendo para cima ou para baixo é um ponto de partida comum. O problema com esta abordagem é que comprar chamadas longas ou colocar é muito diferente do que comprar ou vender ações. Os preços dessas opções são influenciados por outros fatores que apenas a direção do estoque. Compreender como esses diferentes fatores influenciam o preço de uma opção pode realmente ajudá-lo a melhorar seus resultados comerciais a longo prazo.
O modelo de preços de opções, na verdade, possui 6 entradas diferentes que podem influenciar o movimento em suas opções. Enquanto o preço das ações é uma grande contribuição no preço de uma opção, há outros fatores em jogo que são cruciais para entender se você deseja ver o sucesso com sua negociação. As 6 entradas no modelo de preço de uma opção são o preço do estoque, o preço de exercício, o prazo de expiração, a volatilidade, as taxas de juros e os dividendos. Vamos falar sobre Volatilidade e Tempo de Expiração com mais detalhes, pois estes dois podem causar os maiores problemas com a forma como muitos comerciantes varejistas usam opções.
Das 6 entradas que entram no modelo de preços de opções 5 podem ser facilmente determinadas. O preço das ações, o preço de exercício, o prazo de vencimento, as taxas de juros e os dividendos são facilmente encontrados. O único cartão selvagem é a volatilidade, pois está mudando constantemente ao longo de cada sessão de negociação.
O modelo de preços realmente funciona para trás para determinar qual nível de volatilidade está sendo usado para gerar o preço atual de uma opção. Leva as 5 entradas conhecidas e as retira do preço da opção atual sendo cotado para obter a volatilidade. Isto é conhecido como Volatilidade Implícita. Para trocar opções com sucesso, é importante entender quando a Volatilidade Implícita é alta ou baixa para cada produto que você comercializa. Se você não entender a volatilidade, então você poderia ver um movimento direcional a seu favor e ainda não ganhar dinheiro. Isso aconteceria se você fosse uma longa opção de compra e obtivesse um movimento maior no estoque, mas uma queda na volatilidade implícita. Isso pode resultar em menor retorno de lucro ou, pior ainda, sem lucro.
Nós ensinamos nossos alunos a permitir que os mercados determinem quais opções nós decidimos negociar. O que queremos dizer aqui é que queremos comprar opções quando a volatilidade é baixa e as vender quando é alta. Como sabemos o que é alto e o que é baixo quando se trata de volatilidade? A maneira como fazemos isso na plataforma Thinkerswim é usar a ferramenta IV Percentile. Isso pode ser encontrado na página de comércio sob as Estatísticas de Opções & lsquo; Today's s & ss; caixa na parte inferior da página de comércio. Este número compara o nível atual de Volatilidade Implícita sendo usado para os níveis de volatilidade que foram vistos nesse produto nas últimas 52 semanas. Qualquer coisa acima do percentil 50 significa que a volatilidade implícita é alta, enquanto qualquer leitura abaixo do percentil 50 significa que a volatilidade implícita é baixa.
A razão pela qual gostamos de permitir que a volatilidade nos guie é que estamos a considerar que ao longo do tempo o percentil 50 atuará como um ímã e irá atrapalhar a sua volatilidade. Quando a volatilidade é alta, iremos para as estratégias de cobrança premium em nosso livro didático. Isso inclui a venda de spreads verticais, uma das nossas estratégias favoritas. Quando a Volatilidade Implícita é alta e nós vendemos premium, estamos realmente aumentando nossas chances de sucesso se a volatilidade cair. Isso ocorre porque, à medida que a volatilidade diminui, as opções serão mais baratas, o que nos permitirá fechar nossos negócios premium curtos para obter mais lucros. Isso está nos dando mais maneiras de ser lucrativo.
Quando a Volatilidade Implícita está abaixo do 50º percentil, nos concentraremos na compra premium. Este é o caso porque se obtermos volatilidade para se expandirem mais alto para o percentil 50, que realmente ajudará nossas opções a aumentarem de valor mais rapidamente.
Se você pode programar-se para acompanhar a volatilidade de perto, aumentará consideravelmente suas chances de sucesso. Em vez de apenas comprar uma longa chamada ou colocar cada comércio e esperando o melhor, você realmente se dará uma oportunidade melhor para ganhar dinheiro se o mercado não for exatamente o que você está procurando.
A segunda entrada no modelo de preços de opções que muitos comerciantes de opções não prestam atenção suficiente é Time to Expiration. Sabemos que as opções de negociação são muito parecidas com a compra de uma apólice de seguro. Cada dia que nós não fazemos uma reivindicação, nossa política perde valor que não devemos voltar. As opções de negociação são muito similares. Quanto mais tempo você tiver uma opção, menor será o valor devido à degradação do tempo. Você pode realmente limitar o efeito da decadência do tempo, indo mais longe no tempo. Isso se deve ao fato de que a decadência do tempo se move de maneira não linear. Em outras palavras, quanto mais perto você chegar ao vencimento, mais valor a opção perderá cada dia que você segurá-lo.
Conhecer isso sobre o decadência do tempo significa que podemos colocar trocas com melhores chances de sucesso, indo mais longe no tempo. Muitos comerciantes irão procurar as opções semanais que expiram cada sexta-feira porque são muito baratas quando comparadas às opções que expiram uma vez por mês. No entanto, ao negociar as opções semanais, você tem que entender a deterioração do tempo pode ter um grande fator em seus negócios. Em vez de colocar negócios que não têm uma grande margem de erro, eu encorajo os alunos a sair de 20 a 40 dias no mínimo. Isso limitará um pouco do efeito da decadência do tempo e permitirá que você segure suas posições mais tempo sem o tempo que se deteriora comendo essas posições.
Se apenas comprando e comprando cegamente, você vai enfrentar uma batalha difícil ao longo do tempo com suas opções de negociação. Claro que você terá alguns vencedores realmente grandes de tempos em tempos, mas ignorar fatores como Implied Volatility e Time Decay acabará por causar frustração. Será difícil para você atingir os lucros consistentes que todos queremos ao longo do tempo. No entanto, vire os cartões e deixe esses fatores funcionarem a seu favor e eu acho que você ficará surpreso com a forma como o crescimento da sua conta irá melhorar.
3 estratégias de opções para mais lucros.
Ao comprar uma longa chamada ou colocar, precisamos nos certificar de que temos uma forte opinião sobre a forma como o estoque ou ETF se dirige no curto prazo. Temos que ter em mente que sempre que compramos uma opção, o relógio está marcando o segundo, decidimos iniciar o comércio. A deterioração do tempo começará a se somar e a comer potencialmente no potencial de lucro que temos. Isso significa que não só precisamos estar bem na direção do mercado, mas a mudança deve acontecer a nosso favor rapidamente o suficiente.
Para combater algumas das características negativas da compra de uma opção, nós gostamos de ser muito exigentes com os critérios que usamos ao selecionar a opção de chamada ou colocar. Primeiro, não escolhemos a opção com base no que podemos pagar, como tantos comerciantes varejistas cometem o erro de fazer. Em muitos casos, isso deixará você com uma opção fora do dinheiro que tem uma probabilidade muito baixa de sucesso. Em vez disso, gostamos de trocar as opções de dinheiro.
Nossos critérios nos levaram a sair de 20 a 40 dias até o vencimento e a compra da opção de compra ou venda, que é de 1-2 ataques no dinheiro. Este critério é o mesmo se estamos negociando AAPL, BA ou C. Ao usar o mesmo critério em todas as ações e ETF & rsquo; s, podemos tomar grande parte das decisões discricionárias fora da equação.
Por exemplo, em junho, o nosso sistema Opções Fast Track nos deu uma configuração longa em uma das volatilidades ETF & rsquo; s (Símbolo: VXX). O ponto de entrada foi de US $ 14,15 no gráfico. Em vez de amarrar o capital comprando as ações de ações uma vez que o ponto de entrada foi atingido, decidimos comprar as opções de compra do 13 de julho por US $ 1,93 ou US $ 193 por contrato. As opções tinham entre 20-40 dias restantes até o vencimento e as 13 chamadas eram uma greve no dinheiro do ponto de entrada.
Por menos de US $ 200, controlávamos 100 ações de ações com a opção de compra. Este é um exemplo perfeito da alavanca que as opções nos oferecem. Independentemente do tamanho da conta que você está trabalhando, este é um comércio que irá deixá-lo com muito pouco capital em risco.
Tivemos a sorte, neste caso, que a VXX subiu e atingiu nosso alvo total em US $ 16,67. Uma vez que este nível foi atingido, nós vendemos a posição de longa chamada por US $ 4,00 por contrato. Isso nos deu um lucro de US $ 207 por contrato ou um retorno de 107%. Esse é um grande lucro que pode dar um impulso rápido a uma pequena conta.
Há momentos em que eu quero fazer uma aposta direcional, mas fazê-lo com um comércio mais conservador. Este é o lugar onde a ampla expansão vertical vem. Fora de todos os tipos de comércio, o Vertical Spread é o meu favorito, pois é a estratégia mais flexível quando se trata de opções de negociação. Ao usar um longo spread vertical, ainda precisamos ter uma opinião forte sobre a forma como o estoque ou a ETF se dirigem no curto prazo. Enquanto a decadência do tempo ainda vai estar lá, como com uma longa chamada ou colocada, a longa expansão vertical é capaz de limitar o efeito desse tempo de deterioração ligeiramente.
Nós gostamos de usar a longa expansão vertical quando estamos menos seguros de direção do mercado. Podemos fazer isso porque um longo spread é construído por comprar uma opção e vender uma opção com uma greve diferente, ao mesmo tempo. Os spreads verticais oferecem uma habilidade única para controlar o risco e a recompensa, permitindo-nos determinar o nosso ganho máximo, perda máxima, preço de equilíbrio, retorno máximo de capital e as chances de ter um comércio vencedor, tudo no momento em que abrimos um cargo.
Ao configurar uma longa expansão vertical, ainda gostamos de trocar as opções que ficam entre 20-40 dias restantes até o vencimento. Nós estruturamos o comércio comprando sempre a opção que é 1 greve no dinheiro e depois vendemos a greve que está mais próxima do nosso alvo para esse estoque ou ETF no curto prazo. A parte agradável sobre o uso deste critério simples é que é o mesmo ao usar opções de chamada ou colocação. O critério também é o mesmo independentemente do símbolo do estoque que estamos negociando.
Por exemplo, de volta em junho, tivemos nosso sistema de Opções Fast Track, dando-nos uma configuração curta no Tesla (Símbolo: TSLA) com um ponto de entrada em $ 227.98. Em vez de entrar e vender de curto as ações de ações, que poderiam amarrar milhares de dólares ou capital, decidimos olhar para negociar as opções.
Comprar uma opção de venda longa é uma forma de jogar o mercado quando se está movendo para a desvantagem, mas também atribui muito capital ao comércio do TSLA (mais de US $ 2000 de capital por contrato). Então, o que mais podemos fazer? Nós decidimos olhar para comprar o spread de julho de 230/210 por US $ 7,45.
Este comércio nos fez comprar o 230 de julho e, ao mesmo tempo, vender o 210 colocado. Pagamos US $ 7,45 ou US $ 745 por spread. Nós ainda controlamos 100 ações do estoque da TSLA à desvantagem, mas usando a propagação do spread em vez de comprar a longa colocação, conseguimos reduzir nosso custo em mais de 50%. Este ainda é um comércio de baixa, então ganhamos dinheiro se o estoque se mover mais baixo. Nosso risco é limitado ao preço que pagamos pelo spread, que foi de US $ 745 por spread. O trade off aqui é que ficaremos com um vencedor menor se o comércio atingir o alvo no gráfico.
No nosso exemplo, o comércio desceu e atingiu o alvo total no gráfico em US $ 212,86. Uma vez que este nível foi atingido, fechamos o comércio vendendo o spread por US $ 11,90. Isso nos deu um lucro de US $ 445 por spread ou um retorno de 60%.
Aqui está um ótimo exemplo de usar opções para abrir a porta para alguns dos estoques de tecnologia caros por uma fração do preço. Don & rsquo; t sinto como se estivesse apoiado em uma esquina negociando as ações baratas porque você tem um tamanho de conta pequeno. Use a longa expansão vertical para ir onde a ação está sem amarrar milhares de dólares de capital.
O comércio de chamadas e colocações longas ou uma longa expansão vertical nos dá grandes maneiras de colocar um comércio agressivo quando temos uma forte opinião sobre a direção do mercado no curto prazo. E se nós estamos um pouco menos certos da direção do mercado? A venda de spreads verticais para abrir uma posição pode nos dar uma maneira de arranjar um lucro mesmo em um período de ação de preço agitado. Fazemos isso vendendo uma opção que está mais próxima do preço atual do estoque e depois sair e comprar uma opção com um preço de exercício que está mais longe do dinheiro. Ao fazer isso, ainda podemos estar em uma posição definida pelo risco, mas também nos dá múltiplas formas de ser lucrativo. Deixe-nos dar uma olhada nos critérios que usamos ao vender uma propagação vertical para abrir uma posição.
Ao vender spreads verticais para abrir um comércio, ainda gostamos de usar opções com entre 20-40 dias restantes até o vencimento. Por que preferimos sair mais adiante? Na maioria dos casos, as opções mensais terão mais volume e interesse aberto quando comparadas às opções semanais. Isso facilitará a entrada e saída de negócios a preços acessíveis.
Sair para as opções mensais também nos dará mais tempo para estar certo, apenas no caso de o mercado se mover contra nós inicialmente. Isso nos dá tempo para recuperar, enquanto as opções semanais não nos dão essa flexibilidade.
Ao vender spreads, gostamos de coletar o máximo possível de cerca de 40% da largura do spread. Por exemplo, no início de junho, vimos que o Real Estate ETF (Symbol: IYR) estava sobrecompra e achamos que era devido a um retrocesso. No entanto, eu estava com menos certeza sobre o momento do movimento e não queria ser super agressivo comprando um put ou put spread. Em vez disso, queria um comércio que ganharia dinheiro se o IYR se movesse para baixo ou ficasse agitado.
Saímos para as opções mensais de julho e vendemos o spread de chamadas de julho de 80.5 / 81.5 para abrir o cargo. Isso nos fez vender a chamada 80.5 e comprar a chamada 81.5 ao mesmo tempo para torná-lo um comércio definido pelo risco. Nós cobramos $ .38 ou US $ 38 por spread para colocar esse comércio. Este $ 38 foi o máximo que poderíamos ter feito no comércio, enquanto nosso risco foi limitado a US $ 62 por spread (diferença entre as greves de 81,5 e 80,5 menos os US $ 38 cobrados para colocar o comércio). Nosso ponto de equilíbrio em relação a esse comércio foi de US $ 80,88 (curto 80,5, mais o $ .38 coletado para colocar o comércio).
Por que arriscaríamos $ 60 para ganhar US $ 40? Isso não soa como um risco muito bom para recompensar a relação. A razão pela qual gostaríamos de um comércio como este é que nos permitiria ganhar dinheiro com 5 maneiras diferentes:
1. Ganhamos dinheiro se o IYR se mover um pouco mais alto, desde que o preço ceda abaixo de US $ 80,88.
2. Ganhamos dinheiro se o IYR se mover mais baixo enquanto o preço se fechar abaixo de US $ 80,88.
3. Ganhamos dinheiro se o IYR se mover de lado, desde que o preço ceda abaixo de US $ 80,88.
4. Ganhamos dinheiro à medida que a decadência do tempo acrescenta cada dia que mantemos o comércio.
5. Ganhamos dinheiro se a volatilidade implícita se contrair.
No nosso caso, tivemos a sorte de que o IYR tenha se movido mais baixo, a queda do tempo aumentou e a volatilidade diminuiu. Como resultado, conseguimos fechar esse comércio comprando o spread por US $ 12 ou US $ 12 por spread. Isso nos deu um lucro de US $ 26 por spread. Enquanto isso não parece muito lucro, lembre-se de que nós apenas amarramos US $ 62 de capital para começar. Você poderia ter colocado esse comércio em 10 vezes e ainda tinha menos de $ 650 de capital no trabalho.
É importante notar que os critérios descritos acima são iguais tanto para os spreads de chamadas curtas quanto para os spreads. Ao estabelecer uma regra, isso nos permite ser mais consistentes e eliminar muitas das decisões discricionárias que tantos negócios de varejo ficam presos.
A venda de spreads verticais para abrir posições é uma abordagem muito poderosa que muitos comerciantes varejistas percam. Enquanto os spreads curtos não são o santo graal da negociação, eles nos dão a flexibilidade que precisamos para ganhar dinheiro em qualquer tipo de condição de mercado que venha a nossa maneira.
Agora que temos 3 estratégias de opções que podemos usar para fazer negócios imediatamente, o próximo passo é determinar quanto risco podemos tomar. Uma das maiores razões para que os comerciantes não conseguem alcançar seus objetivos de lucro é tomar tamanhos de posição que são muito grandes. Eu ouço isso o tempo todo de alunos mais novos. & ldquo; Se eu acabei de bater em alguns grandes vencedores o jogo inteiro muda para mim. & rdquo; A abordagem é completamente atrasada pensando. Ao negociar com um pequeno tamanho de conta é crucial para se concentrar em um crescimento consistente ao longo do tempo. Se você puder se concentrar em pequenos ganhadores em uma base regular, você verá o poder da tomada de composição.
Eu também preferiria ver um comerciante mais novo tomar 5-6 pequenas posições ao invés de 1-2 grandes posições. Com qualquer sistema de negociação lá fora, as estatísticas se tornam mais significativas à medida que o conjunto de transações se torna maior. Se você está apenas tomando 1 ou 2 comércios por vez, torna-se um tiro longo para ver os resultados que você está procurando. No entanto, se você estiver tomando 5-6 negócios agora, de repente, podemos obter mais diversificação construída e também construir nosso conjunto de trades de amostras maiores para garantir que as chances sejam a nosso favor.
Ter uma regra de gerenciamento de risco no lugar é crucial para o sucesso comercial. Incluí um exemplo de modelo de gerenciamento de risco abaixo. Este é um plano muito similar que eu uso na minha própria negociação.
Determine qual% do tamanho da sua conta você está disposto a ter em risco.
No meu plano, uso o número de 50%. Esta regra diz que não terei mais de 50% do tamanho da minha conta em risco a qualquer momento. Se eu estiver usando uma conta de US $ 10.000, isso significa que eu posso ter mais de US $ 5.000 em risco em todas as minhas posições diferentes. Então eu tenho $ 5.000 para trabalhar com espalhados pelos 10 nomes na minha lista de observação. Se eu chegar a esse limite de US $ 5.000 e recebo novas negociações para configurar, então preciso fechar alguns negócios existentes para liberar capital para retornar abaixo do nível de US $ 5.000 ou ignorar o comércio.
O número de 50% funciona para mim e é um nível com o qual estou satisfeito. Esse número pode ser diferente para você. Poderia ser 25% ou 60%. O número não me interessa enquanto você estiver confortável com esse nível de risco e é algo que você pode ficar disciplinado para seguir.
Inicialmente, você quer tentar manter o risco espalhado uniformemente em todos os nomes da sua lista. Don & rsquo; t deixe um nome na sua lista dominar seu P / L. Por exemplo, negociar um contrato no GOOGL não é o mesmo que negociar um contrato em C. Neste caso, o resultado do comércio GOOGL dominará seu P / L.
O risco não tem que ser igual ao centavo em todos os seus negócios, mas não o deixe ficar longe da linha. Sobreponderar certos setores de vez em quando funcionará bem, desde que esteja com o risco. Nunca entre na situação em que o resultado de um comércio afeta sua capacidade de fazer o próximo comércio. Lembre-se, estamos buscando sucesso consistente a longo prazo com nossa negociação.
Como comerciantes queremos ser tão diversificados quanto possível. Isso significa uma lista diversificada de produtos em nossa lista de observação, mas também uma lista diversificada de tipos de comércio também. Todos gostamos de trocar as chamadas longas e colocá-las, pois nos dão uma tonelada de potencial de lucro rapidamente em qualquer grande movimento de mercado. No entanto, também temos que perceber que o mercado não se move sempre para nós. So we want to make sure we have safer trades on like a short vertical spread which will allow us to make money if the market stays slow and sideways. Don’t limit your trading to the basic strategies just because you are working with a small account size. There are great trades that you can place with very little capital that will allow you to stay active in all market conditions. The more you mix up your trade types the more consistency you will see in your results long term.
Learn how to trade options the NetPicks way with the Options Fast Track Hot List. This list covers our favorite markets that we trade each and every day. These are the stocks and ETF’s that we have seen the very best results with over the last 10 years.
Click on the link below to access the full list free of charge along with complete training on how you can use these tools to setup your own go to watch list of products. Take the discretion out of your trading and start looking at the markets like the pros do.
Mike started trading back in 2002 as a finance major in college. It was quickly apparent during one of his first business classes that there was great wealth to be made in the stock market. Not one to be patient and wait for his degree to start making money, Mike discovered the great leverage that can be used in the options markets. This allowed him to start trading options with a very small account size while still in college.
Mike found success early in his trading career and decided to take the leap into full time trading soon after. Along the way, he had to learn many lessons the hard way like so many retail traders can relate to. It wasn’t until a visit to the floor of the CBOE (Chicago Board Options Exchange) that he realized he had to put a system in place that he could stay disciplined to.
Mike discovered the NetPicks trading systems back in 2006 and quickly became a customer. This was the missing piece to the puzzle. This has allowed him to trade full time for a living ever since. After learning the systems inside and out over the span of the next 2 years, Mike joined the NetPicks team as a trading coach in 2008. He quickly became the resident options expert and has been Lead Options Instructor ever since. While he has dabbled in other markets over the years, trading options has become his go to market. Mike has worked with thousands of traders since 2008 and enjoys the opportunity to help others reach their trading goals.
OPTION STRATEGIES FOR SMALLER ACCOUNTS.
By Todd Gordon, TradingAnalysis.
Most traders starting out usually begin with a small account. In this video, I am going to assume that you have a basic understanding of how options work, and then I am going to show you some very simple strategies that have worked quite well for me in my years of trading options.
So we are going to hit the ground running while I show you strategies that I trade each day with my own money. I set up my trades using a disciplined approach where I manage my money.
There are 3 main goals to trading a small account:
You need to be extremely diligent in protecting your account We want to take our smaller-size account and grow it into a medium or larger sized account, so we have a little more wiggle room in our trading. The goal to trading and growing a small account is efficient use of buying power in margin. You want to utilize the best strategies to maximize the limited resources you have on hand.
So, let’s get started, and I will walk you through several ways to trade a small account with options.
See Todd’s free video on How I Find the Best Option Trades with Fibonacci! !
Todd Gordon is originally from upstate New York, the Saratoga / Lake George area. His career as a trader started back in college when he first fell in love with the game. He opened an eTrade account and spent his summers day trading around his job on the golf course.
He attended college at St. Lawrence University in upstate NY where he majored in economics and competed on their NCAA Division I ski racing team with several future Olympians. Following college he packed the car and drove cross-country to the beach in San Diego, CA and took his first professional trading job. He learned to trade professionally from a proprietary equity trading firm in San Diego. In 2004 he packed up the car and drove back east and headed to his first job on Wall Street in New York City.
His career continued to grow and Todd became a Senior Technical Analyst at Forex on Wall Street followed by a stint as a trader at Gain Capital Asset Management, again on Wall Street and a partner in a Research and Trade Advisory Business. He is a regular contributor on CNBC, with more than 300 appearances, and he is currently in his second, three-year contract with NBC Universal.
Todd founded his company, TradingAnalysis, where he focuses on educating others to become consistent in their trading. He is happily married and a proud dad of twin boys.
The Most Lucrative Options Trading Tool The Pros Use (But Don’t Want You To Know!)
By Larry Gaines, PowerCycleTrading.
Ask yourself this, “What if you could add a free, simple, but powerful tool that can gave you a winning edge to generate a consistent trading income”? A tool that can significantly increase your probability of winning trades?
That is why I am offering you a very powerful tool for free that you can start using today. If you are already using this tool and know how to use it, I hope to be able to further your knowledge and thus your use of it with this guide, so you can become a better trader…an expert trader!
Not only can this information be used to help you generate more option trading income, but not using this tool can lead option traders to making the number one trading mistake, which I definitely want you to avoid.
Knowing what NOT to do can be just as important as knowing what to do. So, I will should you that as well.
Options trading has many more advantages than trading stocks, but is more complicated. For an individual trader, options can be a little intimidating, as well. That is why many investors trade options by purchasing out-of-the-money, short-term options, since they cost less than long-term options and it is simpler to trade them.
For example, out-of-the-money calls (those are options where strike price is above the stock price) are especially popular because they are cheap, and seem to follow the old Warren Buffet paradigm we all love - buy low, sell high. But is this always the best option strategy?
Imagine you are bullish on Facebook (FB) trading at $100. As a beginning options trader, you might be tempted to buy calls 30 days from expiration with a strike price of $120, at a cost of $0.15 or $15 per option contract. The reason most traders do this is because they can buy a lot of them. Now, let’s do the math.
Purchasing 100 shares of FB at $100 would cost $10,000, but for the same $10,000 you can buy 666 contracts of $120 calls and control 66,600 shares. UAU! Just imagine that FB hits $121 within the next 30 days and the $120 calls are not trading at $1.5 or $105 per option contract, just prior to expiration. You would make $59,940 in a month on a $10,000 capital.
At first glance, this kind of leverage is awesome, but do not let this glitter fool you because not losing money is just as important as making money!
One problem with short-term, out-of-the-money options is that you not only have to be right about the direction of the stock move, but you also have to be right about the timing. That ratchets up the degree of difficulty, as to make a profit, the stock doesn’t just need to go past the strike price, but also must do that within a defined period of time. In the case of the $120 calls on FB, you will need the stock to reach $120 within 30 days to make a profit.
This dual objective of having to be right on the direction plus the timing really lessens the probability of an option trade being a winning trade when buying those.
Everything that I teach my clients s based on the managing risk and increasing the probability of winning trades. In the FB option trade you are wanting the stock to move more than 20% in less than a month and this would be a two standard deviation move and not many stocks are likely to do that. In all probability, the stock will not reach the strike price and the options will expire completely worthless.
Based on probability, using standard deviation, there is only about 5% chance for the stock to reach $120 to $121 by expiration. So in order to make money on an out-of-the-money option, you either need to outwit the market or get plain lucky.
Estar perto não significa charuto. Imagine that FB rose to $110 during the 30 days of your option’s lifetime. You were right about the direction of the stock move, but since you were wrong about how far it will go within that specific time frame, you would still lose your money. And this is outright painful!
Based on this trade example, a better goal for every trade can be to select trades based on what provides the most consistent positive returns, not a one-time, big winner. Consistency is derived from making high probability trades based on reliable data and facts. Where there is a big disadvantage, such as the one you saw in the FB option scenario, you can usually just look at the flip side of the coin and see an equal and opposite advantage.
In this case being a seller of options gives you a huge advantage over being a buyer of options. All the pros know this and take advantage of it, and so can you. As a seller all of the details in the FB example stay the same, but in your favor, instead of against you.
This is why professional trades look first to take advantage of selling options for profit generation and hedging.
By selling options, we are in essence selling time:
& middot; This strategy creates a powerful dynamic.
& middot; It is yours for the taking.
& middot; An options is like a coupon that has to be redeemed by an expiration date or else it is no longer valid.
HOW TO DO IT AND WHAT IS INVOLVED.
The most important option factor for income generation is understanding the concept of time and that is pretty simple as you just saw.
Time value is used for trading strategies that take advantage of the accelerated time decay on an option into its expiration. Options income strategies are very tied to time value and the impact it had on the price of an option. It is that simple and you can use this information to make money.
Time value (TV), the (extrinsic) value of an option is the premium a rational investor will pay over its current exercise value (intrinsic value), based on its potential to increase in value before expiring. This probability is always greater than zero, thus an options is always worth more than its current exercise value.
Take a look at the following chart to see just how predictable and powerful this option-time paradigm is and answer one simple question.
This chart represents the time decay concept in options trading. In the 120-90 day period the time decay is very small. Then, as you get closer to expiration, you can see that the time decay really accelerates. I call this turbo time decay and before you know it, your option can be worth zero.
So here is the question…If the underlying security price was to go sideways, having no directional trend, would you have wanted to be long an option 120-90 days out, or would you have rather sold an option?
While there is some slight variation, this is the common natural time value progression for all options. And it is seriously like falling off of a cliff, blindfolded.
The free tool for determining the actual time decay of an option is called Theta , which is provided on your brokerage platform.
Theta helps you know how much an option’s premium is decaying each day. For example, a Theta of -.01, indicates that the option’s premium is decaying by $1 a day. Of course, Theta changes over time and increases the closer the options gets to its expiration date. So you can see how important this date can be for options traders. And that is it, simple but very powerful when used correctly. Use the information provided by a Theta to check how much your options are decaying each day, if you own any at this time.
The following is an image of the Theta display from the Think or Swim trading platform. Getting Theta usually involves just a simple click on your brokerage platform.
So this example is Apple (AAPL) and you can see the days to expiration are 10. If you look at the Strike Price column and go down to the 114 mark (see green arrow) and then across under the Calls section, you can see that the Theta value is -.06 (also marked with a green arrow). This practically indicates that the value of the option in question is going down by $6 a day per option contract.
You can see how you can increase your skills using Theta as a seller of options to stack the probabilities way in your favor when generating income by selling options instead of paying for them.
The most common strategy is selling options, naked calls or puts, but this is not a hedged approach. You can easily reduce this risk, or hedge it, by purchasing long options to offset the un-hedged risk from selling options naked. While hedging reduces the overall returns, it is much like having an insurance and it is worth that cost for risk management.
Selling options takes advantage of time decay and there a number of great options trading strategies that can generate consistent income with limited risk. Return can still be significant, even with hedging protection, since many options strategies (such as a properly structured credit spread) can have probabilities of over 70% of success, even without the aid of technical analysis, which can then increase your winning probabilities even more.
The most popular hedged options income strategy that can be used regardless of the market direction is the credit spread. This strategy takes advantage of the time decay to make money while also reducing risk.
You may be wondering how to select the right income option strategy. The goal of every trader should be to select trades based on what provides the most consistent positive returns and not always the greatest. And one of the best ways to achieve this is by knowing the income option strategies that are available and then selecting the one that is the best for your trading style, trading plan and lifestyle.
Here are some of the types of income strategies you can choose from:
Covered calls Calendar spreads Diagonal spreads Long iron condors Credit spreads.
My favorite income option strategy is the credit spread for 4 main reasons and those are:
It can work regardless of market direction It almost always works even if you are wrong The probability is over 68% even without adding technical analysis, which increases the probability even further It is perfect for hedging.
There are 3 types of credit spreads:
Bear call credit spread Bull put credit spread Long iron condor.
Bear call credit spread is best of you think the market is probably going to go down. The strategy involves selling one call with a lower strike price, while simultaneously buying one call with a higher strike in the same month.
The bull put credit spread is best when you think that the market will probably go up. The strategy requires that you sell one put while simultaneously buying one put with a lower strike price in the same month.
The long iron condor is known for being a non-directional, low-risk trading strategy. To execute it you can combine a bull put credit spread and a bear call credit spread together.
Let’s review what we have learned thus far:
You can sell options whit a much higher probability of success than you can buying options Theta is a free tool on your brokerage platform that you can use to check time decay Selling options strategies can be hedged or not hedged, but hedging lowers risk while slightly lowering your returns Credit spreads are popular income generating strategy that capitalizes on option time decay with controlled and limited risk.
Would you like to learn more about these option strategies that capitalize on time decay? You can do this now by taking advantage of the special offer featured below.
Larry Gaines has become one of the leading coaches for successful traders and investors. He continues to develop and host, every month, new trading educational programs to help traders and investors generate greater income from their investment capital with less risk exposure.
He founded PowerCycleTrading and the Power Cycle Virtual Trading Room following over 30 years of professional trading experience in the commodity and equity markets.
During his tenure as head of an international trading company that often traded a billion dollars worth of commodities in a single day, he learned first-hand the necessary elements of a successful trading system and the use of options.
Using this in-depth knowledge and experience, Larry developed the Power Cycle Trading™ Model to allow for greater profits with a more disciplined, systematic degree of trading success.
Minimize Risk and Maximize Gains with Options.
By Geoffrey A. Smith, DTItrader.
There are many ways to trade options or use options in trading. Many people trade options for the sole reason that they are much cheaper than trading stock. It is kind of interesting that it is rare to find an options trader that would ever buy a stock, or a stock trader that would ever buy an option. I believe that both camps are wrong. You need to be able to trade both, or at least take advantage of both. The reason for this is that if you trade stock, you can minimize risk and maximize gain using options. If you trade options, you do not get the full benefit of the stock’s move if you are right, and you “run the risk” of being assigned the stock, which scares option traders, and it shouldn’t. I’m not going to get into the fundamentals of options, but let’s digress for a paragraph or two to get some understanding before we talk about the strategy I want you to learn.
Buying is the opposite of selling. Long is the opposite of short. Bull is the opposite of bear. There are only two things that matter in options; if buying an option, it must go beyond strike (in the money) for you to be paid on expiration day, and if selling an option short, you can end up long or short the underlying stock at the strike price. If you keep these two things in perspective, your option trading will go a little smother.
If you buy a call option, you are buying a right, not an obligation, to purchase a stock at a specific price (the strike price) on or before a specified date. When buying a call option, you want the stock to go higher. If you buy a put option, you are buying the right, not the obligation, to sell a stock at a specified price on or before a specified date. When buying a put option, you want the stock to move lower. Now the opposite side. If you sell a call option (going short the option) then you are selling the right to buy to another party, and if they exercise their right to buy, you must sell to them (you are taking on an obligation) and you could end up short the stock unless you already own at least 100 shares of it. Selling a call option when you do not own the stock is called a naked call, but if you own the stock it is a covered call. If you sell a put option, then you are selling the right to sell to another party, and if they exercise their right to sell, you must buy from then. If you are short the stock, you will buy it back (this is a covered put), but if you are not short the stock, then you could end up long the stock.
Now that we have that out of the way, let’s use these concepts to try and make a little money. Let’s make the assumption that we want to buy a stock. Let’s pick an expensive stock to prove a point and then we will look at a “normal priced” estoque. Everyone has heard of Amazon, so we will start with it. Below is a daily chart of Amazon (AMZN). You can see back in April when their earnings came out. Notice since then that Amazon moves down to the 420 area and then back up to the 430 area. So let’s say we want to buy AMZN when gets back down to 420. Now we can put a buy limit, good till canceled, in and wait for AMZN to sell back off and exercise our limit order. Then when it gets back up to 430, sell it and make $1000 for every 100 shares we buy. If we buy the stock, we will need to put a protective stop below 415 (notice that is the lowest it has been since earnings), so we will risk about $500 to make $1000. Nice trade, pat yourself on the back. Now let’s do it using options.
Daily AMZN Chart.
Same trade with a twist. Instead of putting in a buy limit, let’s sell a 420 naked put option. Now this does two things; a) if AMZN gets to 420 or lower at expiration, you will end up long the stock (that is what is desired in this case), and b) by selling a put option, you will bring in money. In other words, the market is going to pay you to place a buy limit on a stock (that is pretty cool) Below is an option chain for AMZN. Based off the chart, AMZN is trading at 430.92, so AMZN is going to have to drop 10 points to exercise us. So it would probably be good to wait a while before selling the put to get more premium, but since we cannot put extended time in an article, we will use what we have (the concept is the same). Look at the Jun 12 ’15 options. The 420 put is selling for around 3.00 (midpoint between bid and offer). So if we put an order to sell at 3.00 and are filled, we will bring in $300 of credit. If by June 12, AMZN does not get to 420, we keep the $300 just for trying.
Note: if AMZN drops to 420 from 430, the put option will increase in value and your account will show that you are losing money on the option. This is not the case unless you buy it back at a loss. Remember the end game, you want to be long the stock from 420. AMZN will have to be below 417 for you to start to lose money (420 – 3 (premium brought in from the sold put) = 417.00). Let them exercise if they can, that is what we want.
If we get exercised, then we will put a stop below 415 and 414.89 (just below 415 by a little bit), Risking $511. We will then sell a 430 covered call and probably get another 3.00 or so. So total premium brought in will be $600. If AMZN drops and stops us out, we will need to buy back the covered call (that now has turned into a naked call), but since AMZN has dropped, the call will decrease in value and we will probably be able to buy it back around 1.00 or so. So we get $500 in premium and lose $511 on the stock for a total of $11 loss. Now, if AMZN goes up, and we get called away at 430, we get $1000 off the stock and $600 off the options for a total of $1600. So in this case, we are risking $11 to make $1600. Which scenario do you like best, a 1:2 risk/reward or a 1:145 risk reward? This is the luxury of options.
AMZN Option Chain.
AMZN is a bit extreme since it is an expensive stock and is quite volatile. Let’s go to the blue chips and grab a stock like Caterpillar (CAT). Below is a daily chart of CAT. Notice it has support around 85 and resistance around 90. Next support is around 83, so we will use 82.89 for a stop if we get filled. Using the same technique let’s look at selling the 85 put. In the option chain below, the 85 put is going for around 0.75. Again, if it does not get there we get to keep the $75 and try again. If we get exercised, we place the protective stop at 82.89 and sell a July covered call at 90 for around 1.50. There are weekly options on CAT, however, we want to be able to finance the protective stop the best we can. By going out to the monthly option, we can get there. If we add the two options together (0 .75+1.50=2.25) we will bring in about 2.25. If we are long from 85 and need to risk to 82.89, we risk 2.11 on the stock. The premium we bring in will cover the protective stop. If we get stopped out, we buy back the short call and will probably lose around $25 or so depending on how much time is left in the option. If CAT moves up and we get called away at 90, we pick up $500 from the stock and $225 from the option premium for a total of $725. Again we can have the standard 1:2 ratio, but the 1:29 ratio of this trade seems much better.
Daily CAT Chart.
CAT Option Chain.
We do have to throw the glass half empty theory in here since there are those who are pessimists and will ask, “what if CAT is at 80 when you get exercised, or what if AMZN is at 410 when you get exercised? What will you do then?” You’ve got to love those people. First, panic never solved anything so please get that out of you mind. But think about it very quickly. We did bring in premium when we sold the put, so we have reduced the risk somewhat. Next question is, if you just put a buy limit in and is sold off to that level, what would you normally do? You could sell a covered call at entry (85 on CAT or 420 on AMZN) and if you get called away, then you will make nothing on the stock but get to keep the premium from the options, still not losing anything. You could sell at the money calls and it will reduce your loss considerably, especially on AMZN but not as much on CAT.
Another thing, what if you end up long the stock, it does not stop you out, but is not called away from you. Even better in my opinion. You brought the money in from the naked put and the covered call, and now you get to sell another covered call. Before selling the same strike price, however, look at higher strikes, you may be able to get the same premium as before if the stock has moved higher.
There are many ways to scan for stocks. Many have their own favorite stocks that change over time. You will find some stocks that do not have options. I do not like stocks that don’t have options for the simple reason that I cannot minimize my risk and maximize my gain. The key is to trade stocks that have some volatility so that the option premium is higher. Coke (KO) has options but since the stock does not move much the option premium is low and therefore you cannot finance the protective stop. Below is a scan for stocks out of the DTI RoadMap software. It scans for optionable securities that are between $50-$600, and are recommended buys/sells between June 3 and July 31 (it is sorted buy highest P&L).
Starting in the middle to the end of June, stocks begin to move again after the “when in May go away” occurrence is over. Look at the Standard Deviation (Std Dev) column. The higher the standard deviation, the more volatile the stock. So I will look at these to see if they are trending with the overall markets, and if so then they are prospects for trading.
Market direction is also important. You can do this same strategy on the short side as well. When markets are bearish like we saw back in 2008-2009, selling calls many times did not get exercised, however, if they did, then sell a covered put to use the premium to finance the stock. But direction is important. First look at the year open, month open, and week open, and compare it to the current price of the stock. If the stock is above all three it is strong, if below all three it is weak. If it is between some of them then look at the indexes (S&P, Dow 30, NASDAQ) and see if they are doing the same. If they are, then wait until a clearer picture can be seen. Below is a chart of the S&P and 3M. Notice on the right chart that the S&P is above the year, month, and week open. However, 3M is below the year open but above the month and week open. If the market falls from here, 3M would be a good candidate to sell calls on and see it drop. But the S&P will need to begin to drop and take out some support levels before doing that.
S&P and 3M chart.
The same can be done for futures contracts if you have experience with them. I like using options on bonds to help pay for the utilities each month. Utilities, no one likes to pay for them, but they are necessary. To help pay for the utilities, trading bond futures options seem to work well. Let’s discuss bond futures and their options a bit before we get to trading them. Bond futures are a commodity that trades in 1/32 increments and are worth $1000 per point and $31.25 per tick (1000/32 = 31.25). It controls a $100,000, 30 year US treasury bond. It is traded by the bond price, not the interest rate of the bond, though, it is interest rate sensitive. So if interest rates go higher, bond price goes lower, and if interest rates go lower, bond prices go higher. Bonds open at 17:00 and close at 16:00 CT. The price is displayed in decimal form or with a dash; 147.23, or 147-23, and sometimes 147’23. The 23 is in 32 nd . So the price is 147 and 23/32. If you multiply that by 1000, the bond is worth $147,718.75. Par value is $100,000, so in this case you would be paying a $47,718.75 premium. Economic new will affect bonds, as they look for inflationary (rising interest rates) or deflationary (falling interest rates) indications.
Options on bond futures trade in 64 th increments. They trade as long as the bond futures are open and trading, so you can actually get out of your trade in the middle of the night, if need be. They are still $1000 per point but since they are half of a bond future tick, then they trade $15.625 per tick. The option are no different than equity options except the price per point/tick is different and you are only controlling one bond futures contract, as opposed to 100 shares of stock. You will also notice that the strike prices are every point. This should give us enough back ground to discuss the Utility trade.
There are weekly options on the bonds. Some platforms only offer the monthly options, so beware of that. We are looking for income, so we will be selling the options to bring in premium. We want the option to deteriorate over the time of the option. So if we sell a bond option at 16 (16/64) we will bring in $250. If we buy back the option at 5 (5/64), we pay $78.125 for it. The difference is the profit, 250-78.125 = $171.875. If we do this 2 to 3 times per month, this will generate $400 - $500 per month, per contract, to help pay the utilities.
To set up the trade, first we don’t want to risk more than $300 per contract in any trade. So if we sell an option at 16, then if it doubles or goes 19 ticks against us, then we will get out of the trade. If using weekly options, we will not be bringing in much premium, so we will look for something between 10 and 20 ticks on the options ($150 - $300), and look to get out between 0-5. Next we need to look at the trend of bonds. Here is a daily chart on the ZBU5 (September 2015, 30yr Treasury bond future):
Notice bonds are in a downtrend. So selling call options will be the safest play since bonds will have a tendency to go down. We will try to sell options at the resistance point (R1 or R2). Of course, the closer it is to the resistance point the more premium that will be brought in and the further away from that point brings the least premium unless we go out further in time. If your platform only does monthly options, then I’d use resistance point further back, but if using weekly options, use the closest. Another thing to keep in mind, find out when the big economic news is coming out since bonds will react to it.
Look at the option chain below. Our R1 is around the 154 strike. The Jun 12 call option is trading at 12/64. The 156 is at 4/64. The 156 is around the R2 on the chart and a little less risky since bonds have to decline another point to get to that strike. So you have to make a decision on which option to sell. Let’s be a little more risky and do the 154 strike. The current bid and offer are 11/64 – 13/64. If we put an order to sell at 12/64 and get filled, we will bring in about $187.50. If today is June 3 and bonds are trading at 149-28, we will have to wait 8 days for the option to expire. As long as the bond futures stay below 154-00 then the option will lose value each day. If there is a big economic news day next week, we will need to either get out and take the profit we have, or be ready to exit if the bonds drop off the news.
Doing this trade a couple of times a month can cushion the blow of the bills that come once a month. We can’t win them all, but remember, we will not risk anymore than $300 per contract. So one loss will scratch one win and a half for the most part. If you have never traded options on bonds, paper trade it for a couple of weeks to see how it goes. Once you get the hang of it, start paying some bills.
We have walked through a couple of ways to bring in a little income and reduce the risk by financing the stops. Buying equities is a good thing, but being able to gain more on the position from using options can help boot the account. If we expand to trading options on futures, we can help pay those utilities a little and have more for the grandkids when they come over. Remember that there is always risk in trading and we will not ever be 100%. But taking a little loss is not so bad when the return is much greater. Good luck trading!
The 3 Reasons Most Traders Lose Money How To Solve All 3 Of These Hurdles A Step-By-Step Trade Setup That You Can Start Using Tomorrow And Much More.
Geoffrey Smith teaches Level 1, 2, and 3 core curriculum classes, regular educator and instructor on the 24-hour Educational TradeRoom, GPS Coaching, and one of Tom Busby’s first students.
An active trader and investor for 25+ years, Geof focuses in futures, equities and option trading including trading commodity option futures. Geof took an instrumental role in developing the DTI Method. The Platinum Experience core level classes took first place in SFO Magazine and Trader Planet’s STAR awards in the best trading courses category. Before coming to DTI, Geof was a pipeline engineer working in Oklahoma and Texas.
Putting the “Short Squeeze” on Options.
By Mark Sebastian, OptionPit.
One of the most profitable ways to trade is to spot a short squeeze in a stock, commodity or index. They happen somewhat often in individual names, less often in commodities, and rarely in an index. Thus we are going to concentrate on looking at stock short squeezes that happen extremely often. In this chapter I will discuss what a short squeeze is, how to spot one, and finally how to trade a short squeeze using option trades in the simple form with a follow up in the form of a video that walks through a complex option approach.
Think of a name that makes no sense to the average trader. The valuation of that company is WHAT. “So what?” traders might ask themselves. The trader reads online that the company is grossly overvalued based on where the company’s revenues and growth are at “current levels.” However, there are pundits and “fanboys” that are ecstatic about the name. “What this company is doing is creating a totally new space that will change millions of lives!” The long side might say, sometimes, but rarely, this explanation is right. Think of names like Facebook or Amazon that have faced doubts and proven themselves to be worth the hype. More often than not, though, the nonsensical valuation turns out to be true.
Thus, a short squeeze is really created by two sides; on one side is a fundamental, if nonsensical demand for the company’s stock. This side truly believes in the vision and is willing to buy the stock up on this vision. On the other end is the widespread fundamental view that the company is not worth its current trading price and should be significantly lower. The result ends up, typically, crushing both sides of investors and making traders a lot of money if they know how to trade it.
Now that we know the fundamentals behind a short squeeze, let’s discuss what causes the squeeze to happen.
It all starts with stock loan. Recall the basic definition of a short selling (or shorting) from Investopedia:
Thus, basically a short seller is selling stock that he or she doesn’t own, but rather borrowed. This is where things get interesting. The process for borrowing stock is not as simple as it might seem. Aqui estão os passos:
Have a portfolio margined account with a clearing firm that will allow me to engage in borrowing stock (no easy task especially given new regulations); The trader tells the clearing firm that he or she would like to short stock XYZ; The clearing firm then finds a “locate” on the stock, matching the short seller to someone that is willing to loan out his or her stock (this is where things get tricky); If the stock is widely available, the clearing firm lets the trader borrow the stock, the stock is sold, the net proceeds are placed in an interest-bearing account; If the stock is NOT widely available, the clearing firm may charge a short rate on the stock. The short rate can be more than 50% of the value of the stock. The higher the rate, the less stock is available to loan. These types of stocks are called hard to borrow; Hopefully the stock goes down; The trader covers the stock he or she bought, and returns it to the loaner.
Step 5 is where things can go off the rails, and step 5 is what creates a short squeeze. Almost unilaterally, stocks that are hard to borrow are the ones that create short squeezes. To the point that if a stock is easy to borrow, I do not bother looking for a short squeeze set-up as they are so few and far between.
If traders truly believe that a stock is toast, they typically do not mind paying the short rate on the stock because they are very certain the stock is going to go down. However, the danger is in that it means there are very few shares to borrow. Worse yet, clearing firms do not operate fairly. If a trader does a ton of business with the clearing firm or has more money with them, the trader’s access to stock will be better than a less profitable customer. This puts the short in a position to get beat. badly, creating the squeeze.
The squeeze begins with the trader getting a phone call that he is “on the hook” for short stock. This means that a customer that was loaning out shares is considering selling his or her position. “On the hook” means I might get my short position taken away from me. In this case I have two options:
Cover the stock myself and return it; Close my eyes and hope I don’t get bought in by the clearing firm.
Typically most people would rather choose the former. This increases buying demand in the stock, typically driving the stock higher. At the same time, the general public and day traders start buying up the stock as it is now a hot stock and a mover. They may or may not put their stock up for loan. The stock being higher typically causes the customer to sell rather than hold, and the stock that was loaned is off the market, met with typically less supply. Given the rally in the stock, others step in to try to sell the rally in the name, or the trader moves to sell the stock the next day again. Thus, the supply of stock to borrow is lower and the supply of short traders is higher.
This can turn into a nasty cycle of a stock moving higher and higher and higher. Especially because smart firms can take supply off “borrow” and not actually sell the stock. At the end of the squeeze, all of the short stock sellers that do not have the capital to stay short cover the stock. The stock can double its price or more. thus crushing the shorts. Then, the squeeze over, the firms that took their stock off loan dump the stock. This crushes the guys that jumped into the hot stock as the underlying drops and drops and drops—ypically below where the short squeeze begins, until all of the hot stock longs are out…thus crushing the uninformed longs.
Spotting the Short Squeeze:
The short squeeze is easy to spot from a chart perspective. If one is looking for them to trade, start by asking your broker for a list of stocks that are hard to borrow and what the rates on that hard to borrow might be. The higher the rate, the harder that stock is hard to borrow. The next piece is to look at the stock’s daily volume.
In this case we are looking at Transocean: RIG.
Next, look for a day where the volume is well above the average daily volume, followed by anotherin conjunction with a nice increase in the stock’s price, typically coming off of a tough couple of days, or some days of choppiness in the stock. Here is RIG on March 1 st :
Then RIG on March 2 nd.
Then the following morning there will be a HUGE increase in volume that leads toward a volume day amounting to likely near double the stock’s normal average daily volume. In addition the stock will likely be up BIG on the open, but despite the pop is likely to keep going., with the shorts getting squeezed out by margin calls and stock buy-ins.
RIG on March 3rd.
This is the time to make the point to go long the stock. However, one might want confirmation of a squeeze. It’s actually easy to confirm. Take a look at the implied volatility of the options. At the first move, the IV may go down as hedger and other market participants adjust risk on a rally. Additionally, IV has a natural inclination to fall when stocks start to rally. However, after an initial drop in IV, the IV will start to rally. See the structure of RIG below:
Notice IV is ticking up with volume and the stock. This is unusual. One can then see what the IV does the next day. Intuitively, what does one THINK happens to the stock? Below is the full chart for this data set. Notice the price action of RIG:
This is the classic short squeeze. Price action, volume and implied volatility all align to show that there is a major squeeze on. The key is to be patient and not to try to jump in too early but wait until all three factors happen:
Stock rallying; IV rallying; and Stock volume up well above ADV two days in a row and exploding on the opening of the thirdday.
Once this happens, it is usually time to buy the underlying or set up a long trade using options. Looking at GPRO, it’s time to get out once the volume starts to dissipate in the name (one could look for a short set-up but that is an entirely different chapter).
Setting up the Trade with Options:
One of the beautiful things about a short squeeze is that it will allow the trader to set up a long trade that is somewhat simple. The IV tends to go up and up and up. And the stock tends to rally and rally, with intermittent random drops, but the IV will be stable on drops. The beauty is that if one gets in on the beginning of the third day, often the option market has not fully figured out what is actually going on. There has yet to be a true “rush” for options. This makes call options look favorable.
However, at Option Pit we typically hedge everything. Thus we will apply a directional delta to a straddle or strangle. In a name like RIG, let’s look at how we might have set up a strangle on March 2 nd . Take a look at the option montage from LivevolX.
We might look at RIG’s 10.5 straddle with about three weeks to expire. We might pay .87 and .55 for the strangle adding up to 1.32 debit for the straddle. Now, recall this is the end of the day snapshot, not the cheap levels that were available in the morning. This allows for the trade to do well if the stock moves back from whence it came (below $9) or if the stock completely explodes. Now let’s look at how the directional delta works out the following day.
While the S&P was up about four on this day, RIG was up 17%. There is something going on in the energy sector.
Now that the straddle has been a home run, the trader would typically dump all of the calls (locking in the huge win), selling them at 2.65. The IV still has room to run, so the trader might then set up a new trade buying 13 calls (this time just out of the money) for about .75 or so. The trader now owns the calls and the existing puts and has a credit in his or her pocket.
If the trade slows down for even a second, unwind the whole trade. A whole new short squeeze trade may set itself up. It can happen over the ebb and flow of trading multiple times.
Now you have seen how to set up a standard short squeeze, you might consider signing up for Option Pit Live. We are offering a special trial to Option Pit Live, including our subscription chat room and strategy letter for new and budding professional traders. This subscription is normally $125.00 a month, but you can give it a try for just $17.00. Even better, after your first month, rather than $125, you pay $97 a month for this amazing subscription.
This chat room will give you special access to Option Pit live traders that are considered among the best in the world. Additionally, the subscription comes with some amazing education that only subscribers get for free. Non-subscribers pay big dollars for the same information.
The Option Pit strategy letter full of daily actionable ideas, adjustments and risk management strategies; Free access to our monthly Saturday classes, when we delve deep into a subject. These classes sell for on our site for $247.00; Daily recorded lessons on management: The Pit Report; 2+ hours with Option Pit's professional traders; All day access to Option Pit's chat room; Special deals and free goodies from Option Pit; Access to special deals on software and brokerage.
This offer will only be available for a short period of time. In order to make sure the chat room does not become diluted, this offer will be removed once the first 88 members sign up!
Mark Sebastian is a former member of both the Chicago Board of Options Exchange and the American Stock Exchange. He is also the author of the popular trading manual "The Option Trader’s Hedge Fund."
He is a frequent guest on CNBC, Fox Business News, Bloomberg and First Business News. Sebastian has been published nationally on Yahoo Finance, quoted in The Wall Street Journal, Reuters, and Bloomberg and is an “all-star contributor” for TheStreet’s option profits team. Mark has spoken for The Options Industry Council, the CBOE, the ISE, the CME, and is a co-host on the popular Option Block Podcast and Volatility Views podcast.
Mark possui um bacharelado em Ciências da Universidade de Villanova.
Combat Trade Planning.
By Matt Buckley, TopGunOptions.
The most important trading floor for any trader, individual or professional, is the five-inch trading floor between his or her ears. Having the proper mind-frame and controlling emotions is critical to making good decisions under the pressure of the markets and, ultimately, to trading success. It all comes down to discipline . We need to know why we are getting in, when to stay in and when to get out of a trade. At Top Gun Options a quality trade plan is the foundation for our disciplined execution in every trade.
As flying fighters in the US Navy we planned everything, from a simple 30 minute maintenance flight to a 7 hour combat mission. Every mission had an objective and we always had a plan to achieve our objectives. These plans spelled out exactly how we intended to achieve each objective. The team at Top Gun Options learned how to plan and plan well.
At Top Gun Options, we were trading before we joined the Navy to fly fighters, so we had built up some habits about how we went about our business of trading. Some were good, some were bad, but these habits lacked discipline and continuity. Then one day, shooting the breeze at the Officer’s Club (which is where we solved all the world problems over a cocktail) it just kind of hit us; why don’t we apply the same planning and execution disciplines that we use flying fighters in combat to our trading?
After all, our combat plans defined many things, to include: our objective, tactical mindset, targets, Commit Criteria (our go-no-go decision), the Tactic we intend to use to achieve our objective, employment method to achieve the Tactic, our course of action (steps we are going to follow executing the plan), contingency plans in case things don’t go exactly as planned and we must also have a clear Exit Plan. So this tactical planning we used every day out on the aircraft carrier seemed a perfect fit for the options trading world as well!
You have to plan for combat in this manner, because combat is dynamic, it’s dangerous, the battlefield is in constant change and you don’t know where your enemy will strike from next. Soa familiar? Where did this Greek debt crisis come from, how about Enron or WorldCom? Which bubble is going to burst next? Who’s cooking the books at our favorite company? Well, it seems to us, this definition of combat applies directly to the financial markets.
Which is why at Top Gun Options, “ Trading is Combat” because it is!
In this lesson we are going to share with you our planning process. Is it perfect and suited for everyone? We certainly like it and we believe that you will benefit by applying the same discipline to your trading.
So just what is a plan? You don’t have to be a Rocket Surgeon to understand this one!
A plan is a series of steps to achieve an objective.
This makes sense if you’re going to hang some shelves in the garage or cook a pot roast. A plan is just a recipe and when it’s complete you have some more shelves in the garage or a pot roast for dinner.
But, how does this definition work when you are playing in one of the most dynamic arenas in the world, where things are constantly changing and often appear to be directly against us? It still works, but the plan has to suit the environment where it is going to be executed and we are executing plans in one of the most complex environments in the world, the financial markets. So, we need to account for a few more things than cooking a pot roast.
When I am giving a presentation on planning, I always ask the crowd to write down the components of a plan. Invariably they are always slightly different and in many cases folks can’t break a plan down into its important components. This lesson will solve this issue.
A trade plan is the foundation for disciplined execution. It allows us to keep our head on straight when all the talking heads are telling us the world is falling apart. It memorializes our reason for being in the trade and helps us make good disciplined business decisions under the pressure of the markets. It is because we built a plan, before the heat was on, that allows us to remove as much emotion as possible from our trading. In short, a trade plan is our tool to keep us disciplined in a trade.
Risk management is built into the plan. We know exactly when to get out, what our maximum acceptable loss is for the trade and how we are going to get out or adjust the position to save profits or limit losses. We define all of this before we get into a tight spot where emotions can take over and lead us to bad decision making. Emotions: greed, fear, attachment to a trade, whatever the issue, will influence your decision making. If you think it doesn’t, you are going to spend a lot of money realizing that you’re wrong. Laying out your risk parameters before being under the gun, will greatly assist you in suppressing your emotions and help you make good decisions.
In the Top Gun Options Pocket Checklist (OPCL), we layout planning guidelines for several different option tactics. In each, we identify our profit targets and maximum risk parameters for each trade to assist you in building your plan.
When we get down to the brass tacks of trading, it’s all about execution. Being disciplined and mapping out our risk parameters before we are deep in trades leads to Superior Execution. The decisions we make in the heat of battle are key to our success in trading. We have a saying as flying fighters, “A bad plan executed well is better than a good plan executed poorly, but a good plan with good execution Discipline is unbeatable!” When you go through our Top Gun Options program, we will go over several options tactics and discuss optimum execution whether the market is trending favorably or unfavorably.
Ultimately Discipline, Risk Management and Superior Execution come down to the individual trader. As traders, we have to commit to being disciplined. We have to commit to sound Risk Management. We have to commit to achieving Superior Execution with our trading. It takes practice and courage to execute your plan, but the end result is consistent Superior Execution and more profits.
A plan has to be tailored to the environment we intend to execute. The planning process needs to flow sensibly, be easily understood and address as many potential scenarios as possible that can threaten the achievement of our objective.
The very first component in any plan is “The Objective,” As traders and investors it does not matter if you are trading options, stocks, commodities, bonds, currencies or anything for that matter. Our objective as traders and investors is universal:
This is why we play in this financial arena; there is no other reason . We want to make money, not lose it! Every trade plan we create supports this objective…we want to make money, not lose it! If we are wrong in our trade, because we are not going to get them all right, we want to get out with minimal damage and keep our money to play another day.
Since this is our universal objective, we don’t need to write it down every time. It is our guiding precept for trading.
After the objective, a Top Gun Options trade plan has seven components, designed specifically for trading options. A Top Gun Options trade plan…
…Identifies our Target . which is the underlying we want to engage.
…Outlines our Commit Criteria …Our justification for the trade.
…Identifies the Tactic we will use.
…Outlines our Mid-Course Guidance …which is our trade execution plan.
Once the planning process is understood, a trader can complete the plan in as little as 5-10 minutes. We will go through each one of these components in this lesson.
Some of these terms may be new to you and that’s because they have their roots in air combat, but they dovetail very nicely into our planning and, in our view, tighten our focus up another notch. We will explain each as we come across them if not, there is a Top Gun Options Terms glossary in the back of the book for reference.
Our Strategic Mindset is the stance we take regarding how we think our underlying asset (our target) or the market will perform given the current financial climate. Strategic Mindset falls into one of four categories:
We can qualify our mindset if needed; we can be short-term bearish if we think something is overbought and might correct. Or we can be neutral to bearish or neutral to bullish. It just depends on our analysis of the current situation and guides our Tactic selection to fit our Strategic Mindset.
When developing our Strategic Mindset we take a big to small approach. We start with the global financial situation and drill down to specific sectors, then to the stocks within a sector using both fundamental and technical analysis. As options traders we always take a look at our main barometer, the VIX, to tell us what the market is thinking and how the current market is priced.
Our Strategic Mindset drives many of our trading decisions. It helps us to analyze potential positions with an appropriate bias for the current market. It also gives us a baseline to challenge our own market assertions and those assertions of all the information we absorb. We don’t want to be mindless sheep following the talking heads on CNBC or a tip we hear at work. We want to be proactive in the development of our Strategic Mindset and verify or disqualify the information we hear around us.
Our target is simply the underlying asset with which we are looking to open a position. We will focus on an asset because we have clearly defined our Strategic Mindset on this target and we think we can profit from an options position supporting this mindset.
There are literally thousands of optional targets: Stocks, ETFs, futures, commodities. We will focus on stocks while going through Top Gun Options.
Commit criteria is our justification for entering in a trade. Commit criteria should be easily understood and explained in 1 – 3 sentences. Commit criteria is supported by our Strategic Mindset, our fundamental and technical analysis, and the volatility of the target.
Here is an example of what Commit Criteria might sound like if we had a bullish mindset on Freeport McMoRan (FCX).
“The recent pullback in FCX is exaggerated. The stock has come off its recent lows with heavy volume and appears to be at the beginning of bullish trend with a short-term technical price target of 70. Fundamentals remain strong and copper prices are rebounding .”
This is a valid Commit Criteria for entering a trade. Commit criteria memorializes why we are in the trade. During the course of a trade, if we can no longer justify our Commit Criteria then we get out, immediately.
At Top Gun Options, a “Tactic” is the option position we are opening, and there are many different positions we can open using options: calls, puts, condors, butterflies, credit spreads, etc. In the Top Gun Options Pocket Checklist (OPCL) you will find 32 different option tactics.
In current options lingo this is referred to as a strategy, but to call this a strategy is not true to the word’s meaning. A strategy is a bigger vision that supports our “objective” and refers to a plan of “actions” to achieve our objective; in this case, our investment objective. The “actions” taken to achieve these goals are referred to as “tactics.”
Objective: Make Money, Don’t Lose It!
Strategy: Use options to achieve our objective.
Tactics: An option position to support our strategy.
For instance: If a trader wants to earn income from stocks in their portfolio by selling covered calls. This supports our objective and the strategy is to earn extra income with options. The Tactic to achieve this extra income is to sell covered calls on stocks in their portfolio.
To us at Top Gun Options, this is a more correct way to add detail to our intentions. In short, a strategy tells us what we want and a Tactic is how we get what we want.
Tactical Employment is the set up for our option position. Inclui:
● Net Debit or Credit.
● Max Profit potential.
● Maximum Risk of the trade.
● Probabilities of success.
● Adjust and Eject Criteria.
Outlining Tactical Employment lets us know what we are getting into when we enter a trade. Think of Tactical Employment as defining the performance envelope for our trade. It defines the parameters, both good and bad, where the trade can perform.
Mid-Course Guidance encompasses our trade management plan. The term comes from an air-to-air missile and refers to the control of the missile until just before it reaches its target. At Top Gun Options, Mid-Course Guidance encompasses our Risk Management parameters in terms of profit goal and max allowable loss, threats to success, contingency plans and Eject Criteria.
Max profit goals and max allowable loss are independent trader decisions based on individual investment goals and risk tolerance. At Top Gun Options we are not trying to hit the ball out of the park on every trade; base hits can add up fast. When setting our max allowable loss, we determine the maximum we are willing to lose to see if this trade will work. This does not mean we have to wait to reach this point to get out, it is simply defining the most we are willing to let this trade work against us. This keeps us from saying to ourselves, “I just need a few more days for this to work!” or “I love this trade, it will come around,” and staying in a losing trade. If we hit our max allowable loss, we get out; lick our wounds and move on to the next trade.
Threats to success are occurrences that can negatively affect our position during the life of the trade. An example of a threat to our success: We were bullish and then implied volatility increased unexpectedly due to a negative economic report.
Contingency planning is simply having a basic game plan if our trade is not going per design: do we roll up, roll down or get out?
Our Eject Criteria are our “no questions asked,” just get out of this trade; examples include: our max allowable loss limit is reached or our Commit Criteria is no longer valid.
Embedded in your options PCL tactics section is guidance for setting many of these parameters and can serve as a great starting point for determining your own risk parameters.
The Exit Plan is how we are going to get out of a trade. We never get into a fight unless we know exactly how we intend to exit. Factors for planning an exit include: a sound reason for exit, layout our closing trade set up, whether we are exiting prior to expiration or taking it all the way to expiration.
It is important to know exactly how you are going to exit a trade before the volatility of the markets gets the better of you.
That’s the plan! It’s just a logical sequence of steps that encapsulates and memorializes our research, lays out the playing field for the trade, sets risk tolerance tripwires for action while in the trade and lines out how we will exit. Don’t trade without one!
Once you have the system down it will take 5 -10 minutes max to complete and will keep you aligned very closely with our universal objective.
Back in January 2010 we were beginning to think that Google (GOOG) was getting a little lofty in price. Even though the talking heads could not stop talking about how great GOOG was and it was going to the moon non-stop. At this point we took a short-term contrarian’s view. So we took a short term bearish Strategic Mindset on GOOG, 7 days, and decided to target GOOG with a bearish trade.
Our commit criterion was simple:
Thinking GOOG is going to give some back in the short term with some of the uncertainty surrounding the release of various mobile devices and some profit taking. On the technical side,
the 20 day MACD is diverging to the down side and RSI is indicating an overbought condition.
We had some technical indicators and some fundamental uncertainty we thought would lead skittish traders to take some profits off the table. The Commit Criteria is short, sweet and it made sense. Little did we know at the time but this was a turning point for GOOG and it is off about 20% since this call.
Our Tactic was a Bear Call spread two strikes above where GOOG was trading. One of our intermediate tactics and in this instance it had a high probability of success.
Tactic: Bear Call Spread on GOOG, 610/620.
Tactical Employment is petty straight forward and requires just a little math:
Leg Set up: Sell JAN 610 Call at 3.90.
Buy JAN 620 Call at 2.10.
Max Profit: 1.80, 22% return on risk.
Probabilities : 72% probability of max profit.
Theta (Time Value): Time is our Friend, the longer that GOOG stays below our breakeven of 611.80 the stronger our chance of a profit.
Vega (Volatility): For this trade we want volatility to decrease for the duration of the position. An increase in volatility with GOOG can easily threaten our Breakeven (B/E) on the down side.
The last part of our Tactical Employment is an understanding of the Greek effects. In this case Vega and Theta are what we were concerned with and in a bear call spread. Theta is our friend because the longer that we stayed below our breakeven, the better our chance of profit. We also wanted to keep volatility in our scan because an increase in volatility could decrease our chances of success.
Mid-course guidance, which is our trade management plan, is relatively simple:
Profit Target: Profit Target is 1.80, 22% return on risk. 100% return on premium.
& ndash; Jobs Data is being reported Friday, a positive report could cause a move to the upside.
& ndash; We are going against the longer-term trend of GOOG and buyers could step in if they don’t see any more down side.
Eject Criteria/Contingency Plan:
& ndash; Commit Criteria becomes invalid.
& ndash; We will set our stop loss 25%. Eject if the premium gets to 2.25.
Our threats to success over the trade are researched and listed so we don’t drop them out of our scan.
Our Eject Criteria is set; in this case we had a tight stop for two reasons. First, the short term on the trade did not give us too much time for it to reverse if it went strongly against us. Secondly, we were going against the long term trend and did not want to get caught in a minor downdraft. Our only contingency plan was to get out if the trade went against us; we did not want to roll this trade.
Finally, our Exit Plan was simple:
● Profit Target or Eject Criteria Reached.
● To close position, simultaneously,
This is all there is to putting a plan together. Once complete it should fit nicely onto one or two pages. The actual trade plan is depicted below:
Strategic Mindset: BEARISH, Short term (7 days) on GOOG.
Target : GOOG currently trading at 593.52.
Thinking GOOG is going to give some back in the short term with some of the uncertainty surrounding the release of various mobile devices and some profit taking. On the technical side, the 20 day MACD is diverging to the down side and RSI is indicating an overbought condition.
Tactic: Bear Call Spread on GOOG, 610/620.
Leg Set up: Sell JAN 610 Call at 3.90.
Buy JAN 620 Call at 2.10.
Max Profit: 1.80, 22% return on risk.
Probabilities : 72% probability of max profit.
Theta (Time Value): Time is our Friend, the longer that GOOG stays below our breakeven of 611.80 the stronger our chance of a profit.
Vega (Volatility): For this trade we want volatility to decrease for the duration of the position. An increase in volatility with GOOG can easily threaten our B/E on the down side.
Profit Target: Profit Target is 1.80, 22% return on risk. 100% return on premium.
& ndash; Jobs Data is being reported Friday; a positive report could cause a move to the upside.
& ndash; We are going against the longer-term trend of GOOG and buyers could step in if they don’t see any more down side.
Eject Criteria/Contingency Plan:
& ndash; Commit Criteria becomes invalid.
& ndash; We will set our stop loss 25%. Eject if the premium gets to 2.25.
1. Profit Target or Eject Criteria Reached.
2. To close position, simultaneously,
● Sell JAN10 620 Call.
The time invested in putting a plan together is well worth the effort.
This trade ended up working out for us and we bought it back for 10 cents and made 1.70 on the trade. We got out prior to reaching our profit target because we had made a nice profit in the short time the trade was open and market volatility, the VIX, was starting to show signs of life heading into earnings season back in January.
Having a plan will substantially increase your trading Discipline; it lays out your Risk Management plan and will lead to consistent Superior Execution. You can complete your plan before or after pulling the trigger. If we complete the plan after executing the trade, it is because we are familiar with the target and are comfortable trading it. After we pull the trigger though, we sit back and fill out the plan immediately.
Our planning process represents the minimum knowledge we want to have before we open a trade and it is the tool that gives us the confidence we need to execute our trades with Discipline, manage our risk based on our comfort with the current market climate and consistently manage our trades with Superior Execution. You may want a bit more or a bit less in your plan, but our system provides a solid foundation for customizing your own trade plans to suit your trading needs.
Your Options Pocket Checklist (OPCL) contains a planning guide that will help you build solid plans every time. Plus, we will walk you through many trade plans as we go through Top Gun Options.
E. Matthew “Whiz” Buckley is the founder and CEO of Top Gun Options LLC and is the Chief Development Officer and a partner at Black Bay Fund Management LP.
Whiz is a highly experienced financial business executive with decades of leadership and execution experience from the front lines to the front office. Whiz was the founder and CEO of PEAK6 Media LLC, a financial media company. The company provided options and futures news, commentary, analysis, entertainment, and up to the minute reporting directly from the floors of the Chicago Board Options Exchange (CBOE) and Board of Trade (CBOT). This exclusive information allowed retail and professional options and futures traders around the world to execute at a higher level.
Whiz has written a book called From Sea Level to C Level: A Fighter Pilot’s Journey from the Front Lines to the Front Office , which combines his experiences in the military and in corporate America.
Whiz is a decorated Naval Aviator who flew the F/A-18 Hornet for the United States Navy. He flew 44 combat sorties over Iraq and graduated from the Navy Fighter Weapons School (“TOPGUN”).
ÍNDICE.
3 OPTIONS STRATEGIES TO MAXIMIZE.
YOUR PROFITS IN A SMALL ACCOUNT OPTION STRATEGIES FOR SMALLER.
ACCOUNTS THE MOST LUCRATIVE OPTIONS TRADING.
TOOL THE PROS USE (BUT DON’T WANT YOU.
TO KNOW!) MINIMIZE RISK AND MAXIMIZE GAINS.
WITH OPTIONS PUTTING THE “SHORT SQUEEZE”
Disclaimer de Risco.
Existe um alto grau de risco envolvido na negociação. Resultados passados não são indicativos de retornos futuros. OptionPub and all individuals affiliated with this site assume no responsibilities for your trading and investment results. Os indicadores, estratégias, colunas, artigos e todos os outros recursos são apenas para fins educacionais e não devem ser interpretados como conselhos de investimento. As informações para observações comerciais de futuros são obtidas de fontes consideradas confiáveis, mas não garantimos a sua integridade ou precisão ou garantimos os resultados do uso da informação.
O seu uso das observações comerciais é por sua própria responsabilidade e é da sua exclusiva responsabilidade avaliar a precisão, integridade e utilidade da informação. By downloading this book your information may be shared with our educational partners. Você deve avaliar o risco de qualquer troca com seu corretor e tomar suas próprias decisões independentes sobre quaisquer valores mobiliários mencionados neste documento. Affiliates of OptionPub may have a position or effect transactions in the securities described herein (or options thereon) and/or otherwise employ trading strategies that may be consistent or inconsistent with the provided strategies.
Copyright © 2018 by Sir Isaac Publishing. Todos os direitos reservados.
37 N Orange Ave STE 500 Orlando, FL 32801 optionpub.
Todos os direitos reservados. Printed in the United States of America. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior written permission of Sir Isaac Publishing.
3 chaves para negociar em uma pequena conta.
Você pode conhecer Mike Butler da página seguinte, seu show "Mike and His Whiteboard", ou a segunda metade do Butler Brothers Duo.
No recente segmento de quadro branco de Mike, ele supera três opções de compra de opções em uma pequena conta de corretagem.
Negociar em uma pequena conta pode ser um ótimo primeiro passo para assumir o controle de suas finanças. Começar pequeno permite que você aprenda fazendo a mecânica primária da negociação de opções: negociação pequena, estratégias de compreensão e controle de perdas.
Comércio pequeno.
A dica número um é dimensionar suas negociações de acordo com o tamanho da sua conta total. Um bom lugar para começar é dimensionar cada comércio entre 1-5% do poder de compra total do seu portfólio. Manter negócios relativamente pequenos garante que temos poder de compra suficiente para trocar um número significativo de ocorrências sem que nenhum comércio controle o lucro e perda do nosso portfólio.
Para fazer um comércio que usa uma pequena porcentagem de seu poder de compra, você pode ajustar sua estratégia para se ajustar ao preço de um subjacente. Nos subjacentes de preços mais elevados, estratégias de risco definidas como verticais, borboletas, condores de ferro e calendários têm requisitos de energia de compra mais baixos e limitam a perda potencial máxima. Em subjacentes de preços mais baixos, estratégias de risco indefinidas como curtas curtas nus e estrangulamentos curtos podem ter maiores requisitos de energia de compra, mas ainda dentro dos parâmetros de uma pequena conta.
Realmente, Compreenda verdadeiramente suas estratégias.
Options’ flexibility lets traders create a huge number of strategies. Mas para ser um comerciante de opções bem-sucedido, você não precisa negociar todas as estratégias de opções lá fora.
Muitos comerciantes de opções bem-sucedidas da série "Rising Stars" do tastytrade concentram suas negociações em estratégias de opções específicas que são uma negociação confortável. Eles dedicam energia para entender quando inserir uma estratégia, quando retirá-la e como gerenciar o comércio na mudança das condições do mercado.
Concentrar-se em estratégias de opções específicas também pode nos ajudar a entender novos conceitos de opções à medida que os aplicamos a estratégias que estamos confiantes na negociação.
Confira a página de aprendizado tastytrade para obter explicações de diferentes estratégias de opções emparelhadas com vídeos úteis.
Controlar perdas é imperativo.
Ao lidar com uma pequena conta, você tem menos capital disponível para negociar. Atender uma maior porcentagem do seu poder de compra limitado em uma troca perdedora não só pode levar a grandes perdas, mas incorrer em grande custo de oportunidade de não usar esse poder de compra em outros negócios mais eficientes.
Mike fala sobre limitar a perda máxima de um comércio para o dobro do crédito inicial recebido. Se ele vende uma oferta curta por US $ 2,00, ele administraria o comércio quando perdeu US $ 4,00 comprando a reposição por US $ 6,00.
Depois de gerenciar o comércio, ele pode reaplicar esse poder de compra liberado para novos negócios de alta probabilidade.
Negociação em uma pequena conta Recap.
Trade small by sizing trades between 1-5% of our portfolio’s total buying power. Compreenda como entrar, sair e gerenciar as estratégias de opções que você troca. Gerencie perdas em negócios que se afastaram de você.
Tem perguntas sobre negociação em uma pequena conta? Envie-nos um e-mail no suporte.
Olhando para a estrutura do prazo de volatilidade para oportunidades de comércio, coloque os spreads do calendário.
Trump pode ser presidente, mas a liquidez ainda é rei.
Siga as eleições através de um dos mercados maiores, mais líquidos e preditivos do mundo.
Comments
Post a Comment